Onderwerp: graag wat hulp bij CC's decoreren
Heb laatst voor het eerst CC's gedecoreerd met marsepein. Opzich was het voor een eerste poging best redelijk gelukt maar ik vond de marsepein heel erg glimmen en plakken terwijl als ik de foto's hier bekijk dan is dat nooit zo. Komt het doordat ik iets fout heb gedaan of gebruiken jullie geen marsepein maar fondant en ziet het er daardoor zo anders uit. Ik had bij het uitrollen en vormen ook wat poedersuiker tegen het plakken gebruikt, zou het daardoor kunnen komen?
Als ik van te voren de decoratie al maak moet ik deze dan in de koelkast bewaren tot ik het ga gebruiken en verschilt dat nog voor marsepein of fondant?
Wat gebruik ik het beste om de marsepein of fondant op de CC te plakken? Ik had nu gewoon glazuur gebruikt maar kan ik ook bijvoorbeeld botercreme gebruiken?
Ik begreep dat je fondant altijd goed moet kneden voordat je het kan vormen. Als ik de decoratie van te voren maak kan ik het dan nog wel en beetje bol maken om het netjes op de CC te leggen of is het daar dan al te stug voor en kan het alleen nog op een echt platte CC? Ik leg altijd wel een plank op de CC's dus die zijn wel plat maar als ik er dan botercreme opdoe wordt dat altijd een beetje een bolletje.
Hopelijk kunnen jullie me helpen, had al veel informatie gevonden maar hier kon ik niet echt duidelijk antwoord op vinden.