1

Onderwerp: parels of diamantjes?

Iemand heeft me deze foto gestuurd als inspiratie voor haar bruidstaart. Nu vraag ik me af of jullie denken dat het diamantjes of zilveren parels zijn. En wat zouden jullie dan gebruiken als diamantjes? Ik denk toch niet dat zomaar alles op een taart mag...
:think: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XU8PW7ZA-D.jpg

Maak elke taart alsof het je laatste is!

2

Re: parels of diamantjes?

Je kunt hier in de webwinkel ook verschillende eetbare glitters kopen. Die zou je in een diamantvormpje op je taart kunnen doen. Of nog handiger: http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … 4_218.html

3

Dan denk ik dat ik met zilveren parels toch een mooier effect zal krijgen...Of zijn er ook voedselveilige diamantjes die je op een taart kan doen?

4

Niemand?

5 Laatst bewerkt door Kimh (08-08-2012 09:38)

Ja, hoor.. die zijn er..  zal even voor je zoeken

gevonden:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/deco … -2367.html

Prachtige eetbare suiker diamanten in mooie verpakking van 16 stuks met een afmeting van 1cm. Creeër luxe en sfeer op bruidstaarten en bijv. taarten met een winter thema.

Let op! Suikerdiamantjes zijn gevoelig voor vocht, volg daarom deze instructies voor aankoop.

De diamantjes zijn klaar voor gebruik, maar gevoelig voor vocht van bijv handen of buitenlucht.
Wanneer geopend, moeten ze bewaard worden in een luchtdichte verpakking met het zakje van silicone gel die meegeleverd wordt in de verpakking.
Voorkom dat de diamantjes tegen elkaar aan schuren.
Voorkom aanraking, gebruik bijv een pincet oid bij het oppakken.
Verwerk ze zo laat mogelijk op de taart, zodat vocht zo min mogelijk kans krijgt.
Bij het plakken op een taart wordt het gebruik van royal icing geadviseerd.
Als de diamantjes wat 'mistig' worden, kan het opgelost worden door met een kwastje met een beetje plantaardige olie te behandelen.

6

Ja had ik inderdaad ook al gevonden maar die hebben niet zo goede comentaar,(ja sorry ik doe moeilijk  :o ) ik bedoel zo eigenlijke "echte" diamantjes die voedselveilig zijn?
Bedankt voor het meedenken hoor  :)

7

je bedoelt met echte waarschijnlijk... niet eetbare diamantjes die je wel kunt gebruiken icm voedingsmiddelen... snap ik het zo goed?

Zou dat persoonlijk niet doen op deze manier.. zou je een ketting eromheen leggen dan kan dat wel want dan halen ze die weg.. maar nu moet je maar hopen dat degene die de taart gaat eten weet dat het niet eetbaar is..  lijkt me erg gevaarlijk

8

Ja je zal wel gelijk hebben, ik dacht hier ook al aan...Maar op een andere foto van iemand op het forum had ze zilveren bolletjes gebuik en het leek heel hard op het effect op deze foto, zouden jullie zilveren bolletjes gebruiken?

9

:think: overleggen met bruidspaar of zij het goed vinden dat je 'klontjes' van 5-7-9-... zilveren parels gebruikt, ipv diamanten?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

mja zal niet anders kunnen denk ik...haha probeerde toch zelf een oplossing te vinden want de klant is franstalig en dit vind ik nogal moeilijk om uit te leggen :) maar het zal wel lukken  :thumb:

11

:think: een stukkie fondant op een bord en daar pareltjes opdoen zoals je van plan bent?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Heb haar ondertussen al gesproken, en uitgelegd dat ik eetbare diamanten kan gebruiken maar dat het niet echt zoals diamantjes is maar meer als "glas" en ze vond het goed want ze wou niets anders dan diamantjes ,dus dit zal het worden denk ik. En dan maar hopen dat ze meewerken die eetbare diamantjes  :rolleyes:

13

1 tip... zorg dat je een pincet hebt.. want anders verliezen ze hun glim

14

Jij hebt ze dus al gebruikt? Heb je ook een foto van de taart met de steentjes?

15

ik heb ze ooit 1 keer gebruikt.. een jaar of 2 geleden... heb ergens wel een foto maar is niet zo duidelijk... had ze gebruikt in een topper als diamant in "de ring" ...

16

En was je er tevreden over?