Onderwerp: De smaak te pakken... Mijn tweede taart!
Na het maken van de eerste taart, heb ik de smaak te pakken gekregen... Het valt niet mee om redenen te blijven bedenken om taarten te maken,
!
Bij mijn eerste taart kwam ik erachter dat ik fondant zelf te overheersend vind. Op jullie advies half fondant / half marsepein gebruikt. Dit werkt super, dankjewel!
Ook bij deze taart weer wat leermomentjes opgepikt... Ik heb een wat smaller en hoger taartje gemaakt en hier heel veel vulling ingedaan. Misschien net wat teveel, gezien deze aan de zijkanten wat uit begon te puilen. Daar was een botercreme dijkje niet tegen bestand. Hiernaast schijnt de combinatie met fondant en marsepein wat meer door. De volgende keer dus alles goed wegsmeren met botercreme (niet alleen de oneffenheden). Ook heb ik voor het eerst een roosje gemaakt met fondant. Voor een eerste probeersel valt het nog niet tegen al zeg ik het zelf. Al met al ben ik best tevreden... Over de smaak (zelfgemaakte bosvruchtenbavarois, jam, slagroom) nog wel het meest, haha!
Ik ben benieuwd naar jullie reacties...

wow, ik vind het een erg mooie en strakke taart geworden! en dat voor een tweede taart, petje af.