1

Onderwerp: mangocupcakes met ananasbotercremetoef?

Ik moet binnenkort het gebak verzorgen bij een tropisch feestje, nu was mijn idee om mango cupcakes met een ananas botercremetoef te maken.

Alleen dit heb ik gewoon bedacht en ik heb er geen recept voor.

Zou ik gewoon bevroren stukjes mango (diepvries) door het cupcake beslag kunnen doen?

en ik wou patidess en kleurstof door de botercreme (van mix) doen.
Zou dit werken?

alettasbakery.nl

2

Re: mangocupcakes met ananasbotercremetoef?

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar het lijkt mij dat de bevroren mangostukjes te vochtig zijn voor in het het beslag  :think:

De patidess en kleurstof door de bc-mix werkt wel.

Ik zou dan misschien ook kijken of ze van Patidess ook mango of een andere tropische vrucht smaak hebben en dan dat door het beslag van de cc's doen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

Wat je beter kunt doen is de mango pureren in een keukenmachine en dat vervolgens door de botercrème doen als een soort smaakstof. Ik heb die laatst ook met ijsjes gedaan;)

'' Make cakes, no war'' ♥

4

Ik zou de mango eerst laten ontdooien, ik maak ook wel regelmatig CC met stukjes appel, dus zou niet weten waarom het met mango niet kan. Patidess en kleurstof door BC kan prima, zou dan alleen wel BC-mix nemen en niet 1:1, die is echt niet lekker als toef.

What doesn't kill you, makes you stronger

5

Rudolph heeft ook een lekker recept van mangocupcakes. Misschien is dat ook een optie?

6

Als je annanas door de botercreme wilt doen dan geen verse nemen.
Verse annanas en zuivel gaan niet samen, gekookte annanas of uit blik wel.
Patidess is natuurlijk ook een optie
Als je iets vochtigs door de botercreme heen wil mengen doe dit dan met kleine beetjes tegelijk om schiften tegen te gaan.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.