Onderwerp: waarmee afsmeren
Ik wil de volgende taart maken:
gewone biscuitmix met cacao
slagroom met kersen, chocolade vlokken en chocolademouse als vullingen
Bekleden met marsepein.
waar zouden jullie mee afsmeren? Chocoladebotercreme?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » waarmee afsmeren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil de volgende taart maken:
gewone biscuitmix met cacao
slagroom met kersen, chocolade vlokken en chocolademouse als vullingen
Bekleden met marsepein.
waar zouden jullie mee afsmeren? Chocoladebotercreme?
Ja dat kan, maar wat veeeeel lekkerder is: chocolade-ganache, mmmm
Idd, ik zou ook afsmeren met ganache, MMMMM
Is dat makkelijk afsmeren? En hoe maak je dan dijkjes? Ik maak nog niet zo lang taarten heb er zo'n 6 gemaakt nu... op het moment kan ik helaas niet lang staan om dingen uit te proberen vandaar dat het wel in 1x moet lukken...
ik gebruik altijd deze ganache...(maar dan zonder de alcohol), er staat ook een witte variant in het topic..
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=5922
Ik maak geen dijkjes, maar je zou dit eventueel ook als dijkje kunnen gebruiken, als je dat fijn vindt.
Het afsmeren werkt veel makkelijker dan afsmeren met botercreme. Ik smeer ermee af, zet de taart in de koelkast en als de ganache hard is doe ik het nog een keer. Krijg je superstrakke taarten mee...volgens mij zijn er ook wel filmpjes over te vinden op you tube..of gebruikerstips op dit forum (even zoeken met de zoekfunctie op ganache afsmeren).
Overigens zit ik altijd bij het afsmeren aan mijn keukentafel...
Pas op! Als je eenmaal met ganache bent gaan afsmeren, wil je niet meer terug naar botercreme
succes!!
ik zou gewone botercreme doen, anders wordt het zo machtig. ik heb ook weleens gelezen dat je cacao of nutella door je botercreme kunt doen. maar ik vind jouw vullingen al zo machtig (maar wel lekker hoor ) dus ik zou zelf voor de 'lichtere' variant gaan.
wil je me trouwens laten weten hoe de biscuit met cacao smaakt? ik wil het zelf ook nog een keer maken maar twijfel om een chocoladebiscuitmix te kopen...
Is dat makkelijk afsmeren? En hoe maak je dan dijkjes? Ik maak nog niet zo lang taarten heb er zo'n 6 gemaakt nu... op het moment kan ik helaas niet lang staan om dingen uit te proberen vandaar dat het wel in 1x moet lukken...
Ik heb je gemaild
Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik nu voor safe ga. Zo gauw ik weer een beetje op de been ben ga ik ganache proberen!
Maak de taart voor een collega dus zal zelf niet mee-eten maar zal vragen hoe de biscuit met cacao smaakt! En misschien stiekem een beetje proeven.....
Ganache doen natuurlijk
Veel makkelijker, lekkerder en minder machtig dan botercrème
Kijk eens naar inspired by Michelle op youtube (3 filmpjes); alleen wel veel minder dik afsmeren hoor Gewoon net zoveel als je bc.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » waarmee afsmeren