1

Onderwerp: Dilemma; petit fours invriezen of niet?

Over krap 2 weken is het suikerfeest (zondag de 19de). Nu wil ik op die dag voor het vele bezoek petit fours serveren, maar de dag daarvoor en de dag zelf ben ik heel druk bezig met het voorbereiden en koken van een viergangen menu, dus ik moet zoveel mogelijk van te voren doen.

Wat is nu beter: de petit fours ruims van te voren maken en invriezen of ze 2 dagen van tevoren maken en in de koelkast of op kamertemperatuur bewaren?

Ik bedek ze met alleen fondantglazuur op de bovenkant, dus niet helemaal langs alle kanten...

Ik heb nog nooit cake of taarten ingevroren,  dat doe ik zelfs met brood niet. Ik zou dus heel graag willen weten of je het verschil gaat proeven of dat ze er anders uit gaan zien

2

Re: Dilemma; petit fours invriezen of niet?

Als je ze in de vriezer stopt in een kartonnen doos, en dan met een plastic zak errond, daarna ontdooit in de koelkast met plastic zak er nog rond en een uurtje voor serveren laat "opdrogen", gaat het allemaal prima.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Ik zou ze ook al van te voren maken en invriezen, anders ben je wel erg druk die laatste paar dagen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

Tnx!
Ik ga ze deze week maken en invriezen. Bedankt voor de zeer bruikbare tip!

5

Tnx!

6

Tnx!

7

Tnx!

8

ja hoor, taart en cake kun je prima invriezen en je proeft het niet. ik doe het zo vaak. succes!