Onderwerp: Funcakes mix bij notenallergie?
Kan ik Funcakes biscuit mix gebruiken voor iemand die allergisch is voor noten?
Hoe zit het met fondant en vullingen bij een derglijke allergie, waar moet ik op letten of kan ik vinden wat er in zit?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Funcakes mix bij notenallergie?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan ik Funcakes biscuit mix gebruiken voor iemand die allergisch is voor noten?
Hoe zit het met fondant en vullingen bij een derglijke allergie, waar moet ik op letten of kan ik vinden wat er in zit?
Een "notenallergie" is wel erg breed, zijn er specifieke noten waar de persoon in kwestie niet tegen kan?
Uit ervaring weet ik dat je best wel tegen het ene soort noten kan maar allergisch bent aan het andere.
Informatie over wat er in bepaalde producten zit, vind je altijd op de verpakking. En vaak staat er ook allergieinformatie op.
Als er op staat dat er "sporen van noten" in zitten, dan moet je weten of de persoon een echte allergie heeft (en dus in shock kan gaan bij het minste of meer een intolerantie - bij deze laatste zijn "kan sporen bevatten" vaak niet van belang.
Funcakes mix voor biscuit vermeldt expliciet dat er geen noten of sporen van noten inzitten. Dus die is zeker safe voor gebruik.
Bij Funcakes fondant (de gewone witte met vanille smaak) staat dan weer wel dat het sporen van noten kan bevatten. Maar je kan net zo lang zoeken tot je een merk gevonden hebt wat dit niet heeft. Of zelf fondant maken.
En wat vullingen betreft, als je die zelf maakt, weet je precies wat erin gaat en kan je voor notenvrije vullingen kiezen.
hoi,
Mijn man is heel erg allergisch voor pinda's, cashews, amandelen etc groen/geel uitslaan, ademnood en heel ziek. Maar van de funcakes taart mix en fondant heeft hij nooit iets gemerkt.
Marsepein doen we maar liever niet (de goeie is gemaakt van amandelen), al hoewel als het erop zit en hij het er zo goed mogelijk heeft afgehaald hij gewoon door eet. hum..
Ik heb begrepen dat Satin Ice veilig is bij notenallergie
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Funcakes mix bij notenallergie?