1

Onderwerp: Kan pure whey isolaat eiwitpoeder in het recept voor fondant

Weet iemand het volgende

In het recept op deze site is het recept voor flowerpaste en voor dat recept heb je 5 gram eiwitpoeder nodig.
Nu heb ik eiwitpoeder (90 gram eiwit ( proteine ) per 100 gram) wat ik gebruik voor ontbijtshakes ( met smaakjes ...hmmmm  :thumb:  )

Maar kan ik die ook gebruiken bij het flowerpaste recept?

Op de bus met eiwit isolaat staat het volgende :

Wei eiwit is een eiwit met een hoge biologische waarde
Ingredienten : micro en ultragefilterde instant wei-isolaat, quar gum ( stabilisator) sojaecithine ( emulgator) zoetstof sucralose

Ik hoor het graag,

Wendy  *D

2

Re: Kan pure whey isolaat eiwitpoeder in het recept voor fondant

wei-eiwit is van melk gemaakt. Proteine-shakes bevatten van alles. Wat je voor fondant nodig hebt is kippenei-eiwit. De eiwitpoeder die je nodig hebt voor fondant is dus gedroogd kippenei eiwit poeder. Die andere eiwitpoedertjes kan je dus helaas niet gebruiken. :nooo

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Mirjam5 schreef:

wei-eiwit is van melk gemaakt. Proteine-shakes bevatten van alles. Wat je voor fondant nodig hebt is kippenei-eiwit. De eiwitpoeder die je nodig hebt voor fondant is dus gedroogd kippenei eiwit poeder. Die andere eiwitpoedertjes kan je dus helaas niet gebruiken. :nooo

Deze eiwitshakes heeft dus geen extra toevoegingen, het is een zeer high tech eiwitpoeder eigenlijk voor sportbodybuilders.
Er zit dus echt alleen 90 gram wei-eiwit per 100 gram in en dan nog enkele toevoegingen zoals hierboven beschreven

Dan nog een extra vraag die nu naar voren komt:

Wat is de functie van het eiwit in de flowerpaste? Weet iemand dat?

Hoor graag meer

Wendy

4

ja maar eiwitten als bouwstof is geen kippeneiwit. alles bevat eiwitten, zelfs kippeneiwit, kippeneiwit is ook niet 100% eiwit maar daar zitten ook andere dingen in. alleen heeft het hele andere eigenschappen als wei.

dus nee het kan niet, het is totaal iets anders.

5

etmc schreef:

alles bevat eiwitten, zelfs kippeneiwit,

Om het maar even duidelijk te stellen  :lol:

@Wendy: de functie van het eiwit is het steviger maken. Het helpt b.v. bij het uitharden.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6 Laatst bewerkt door colinda27 (07-08-2012 10:28)

Mirjam5 schreef:
etmc schreef:

@Wendy: de functie van het eiwit is het steviger maken. Het helpt b.v. bij het uitharden.

Mirjam,

Bedankt voor je antwoorden.
Ik ben nog maar sinds kort getroffen door het taart / cake virus  :D  dus veel vragen en de meeste kan ik terugvinden op de site maar dit was niet duidelijk te vinden.

Ik heb al eiwitpoeder besteld en ga de verschillende fondanten maken en ga kijken wat het lekkerste werkt voor mij.

Ik heb vorige week namelijk een workshop gevolgd voor open rozen maken met fondant, dus vandaar nu het zoekwerk naar prettig werkend fondant voor boemen

Hier de foto van de open roos ... héhé, na een paar verkeerde links gekopieerd te hebben gelukt.

http://i45.tinypic.com/idt7x4.jpg

Het midden van de roos was niet zo goed gelukt vanwege mijn lange nagels.
Deze heb ik meteen korter gevijld eaardoor de tweede roos al mooier werd

http://i46.tinypic.com/2u5xrnm.jpg

7

Mirjam5 schreef:
etmc schreef:

om t nog leuker te maken, eigeel bevat meer eiwit dan eiwit  :lol: