1

Onderwerp: Afsmeren met bruine chocoladeganache en witte fondant

Ik moet een taart maken en de vulling moet ganache zijn maar hij moet bekleed worden met witte fondant.
Nu is mijn vraag of als ik de taart ook afsmeer met de ganache je het niet door de witte fondant gaat zien?

Re: Afsmeren met bruine chocoladeganache en witte fondant

Volgens mij heb ik ooit eens ergens gelezen dat je onder witte fondant juist beter donkere ganache kon doen, met als argument dat je bij een licht afsmeersel vaak nog de lagen er doorheen ziet...

maar ik weet zo snel even niet meer waar ik het gelezen heb, zal het eens proberen na te zoeken als ik vanmiddag een rustig momentje op m'n werk heb.

Ik zou in ieder geval de laag fondant niet te dun maken denk ik.

Veel succes!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Hartelijk dank voor de tip en ik wacht het nog even af maar je hoeft je niet te druk te maken hoor want wil niet al je tijd in beslag nemen.
Ik heb zelf ook al wel naar het één en ander gezocht maar kon het niet vinden vandaar ik mijn vraag hier geplaatst heb.
In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.  :)

Hoi, ik heb met oud en nieuw een wit taartje gemaakt met daaronder donkere ganache. Zoals je op de foto ziet, je ziet er niks van!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ELUCMJ8.jpg

Persoonlijk vond ik het wel erg veel chocola... Maar goed dat is voor iedereen weer anders.

Succes met je taartje!
Groetjes Paula

Hallo Paula

Hartelijk dank en dan weet ik voldoende en ga ik het ook gewoon doen.
Ik zeg ook altijd dat ik geen chocolade zou doen maar sommige mensen willen het nou eenmaal en de klant is koning haha.
Bedankt dat jullie me geholpen hebben  :lol:

6

je kan hem eventueel ook vullen met ganache en afsmeren met botercreme? ze zeiden toch dat hij gevuld moet worden met ganache, niet perse afsmeren? en anders witte ganache gebruiken voor het afsmeren? of een heel dun laagje botercreme over de ganache. succes!