1

Onderwerp: Gelijmde fondant decoraties verwijderen van taart? hellup

Weet iemand hoe je gelijmde fondant decoraties van een taart kan verwijderen zonder de taart te beschadigen

Ik heb een aantal fondant decoraties op een taart gelijmd en de taart staat al in de vriezer

Nu is op het laatste moment het thema veranderd en de vraag is kan het er nu nog af zonder het onderliggende fondant te beschadigen

Het idee is dn om er een andere even grote bloem of iets degelijks overheen te plakken

of kan ik opnieuw beginnen??
Avast heel erg bedankt voor het meedenken  :s

Het mooiste werk is vuurwerk, daar kan je naar kijken
www.taartplanet.nl

2

Re: Gelijmde fondant decoraties verwijderen van taart? hellup

Ik ben bang dat plakken, plakken is. Je neemt dan altijd wat van de onderlaag mee ben ik bang

What doesn't kill you, makes you stronger

Ik ben inderdaad bang dat je opnieuw kan gaan beginnen :(

4

Als je iets anders precies op dezelfde plek te plakken hebt kun je best voorzichtig de decoratie eraf halen. Je fondant is op die plek dan wel beschadigd, maar je hebt niet per definitie je hele laag eraf ( dat je dus op de botercreme aan het kijken bent) :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

balen zeg  :( . het enige dat je kunt doen is de decoratie er voorzichtig afhalen met een mesje denk ik, en er iets grotere decoratie overheen plakken.

6 Laatst bewerkt door WickedMir (05-08-2012 22:24)

Met een heel scherp mesje proberen in de decoratie te snijden ipv de onderste fondant? :(
Het is maar een idee..

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

7

Dank jullie allemaal voor het meedenken maar ik heb haar er inmiddels van overtuigd dat de taart na het verwijderen van de decoraties en er nieuwe op doen op een geplakte fietsband gaat lijken en gelukkig zag ze er toen vanaf  :o

www.taartplanet.nl

8

Is ook niet handig om last minute het thema te wijzigen. Blijkt maar weer eens dat mensen echt géén idee hebben van hoe of wat...

Er springt mij een hele andere vraag naar boven  :think:
Zet je een taart voor iemand anders in de vriezer??

Ik bak alleen voor vrienden/ familie, maar zorg er altijd voor dat alles vers is zodat zij zelf de taart kunnen invriezen als er wat overblijft.

Groetjes Silvia

10

Dat is inderdaad een hele goeie! maar ze weet dat het niet meer opnieuw ingevroren kan worden.  :Y

www.taartplanet.nl

11

Volgens mij vriezen er veel een taart in. Is ook geen probleem en wordt meestal in overleg gedaan.  Vind het dus niet raar wanneer een taart ingevroren wordt.
Ik moet zeggen dat ik zelf eigenlijk nooit invries. Maar dit heeft niks te maken met minder vers of zo maar meer met geen ruimte en dat ik bang ben dat er van alles mis gaat tijdens het ontdooien (smelten en zo...).
Wat ik wel raar vind is dat de klant het thema op het laatste moment veranderd........