1

Onderwerp: botercreme veel te misselijk makent, veel te zoet?!

Ik maakt vaak cupcakes en dan smeer ik er een bescheiden laagje botercreme op, maar het is altijd te zoet. Ik word er altijd misselijk van! Weet iemand hoe ik het minder zoet kan maken? Want ik vind het er erg leuk uit zien en lekker...

alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door Henriette34 (04-08-2012 16:24)

Re: botercreme veel te misselijk makent, veel te zoet?!

Welke botercreme maak je? 1 op 1? Die van de mix? Merengue?

Als je even aangeeft welke je te zoet vindt....
Bij de recepten staan erg veel varianten, gewoon beetje uitproberen!

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

3

Nou ik heb verschillende botercremes gemaakt, maar volgens mij is dat de 1 op 1?!

4

De mix is al een stuk lekkerder! Ik gebruik ook vaak ganache, dat is helemaal lekker vind ik.

What doesn't kill you, makes you stronger

5 Laatst bewerkt door Henriette34 (04-08-2012 17:27)

Wat ik meestal doe voor toeven is de Botercreme van de mix, maar dan iets minder water, dus 100gr mix, 100 gr poedersuiker, 100ml water, 250gr boter, 10 minuten in mixer totdat het mooi wit is.
Ondertussen half zakje gele banketbakkersroom klaarmaken (dr oetker). Deze mix ik even met handmixer, dan bij de kom met de botercreme in.
Het geheel nog even 2 minuten doormixen.
Lekkere toef!

Of slagroom, mascarpone en suiker. Kun je zoveel suiker toeoegen als je zelf lekker vindt. De mascarpone maakt de slagroom mooi stevig voor als toef.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

6

Als je 1:1 botecrème gebruikt (100 gram poedersuiker met 100 gram boter dan kanik mij voorstellen dat je er misselijk van eordt)

Kijk eens bij de recepten en probeer dan eens de merengue botercrème of de botercrème extra. Echt een wereld van verschil!