1

Onderwerp: Bake even stripes

Kan ik de bake even stripes maat small dus voor een vorm van 22.50 cm ook om een vorm van 15 cm doen. Al mijn biscuits bollen ernorm aan de bovenkant en worden niet mooi gelijk maar ik maak vooral veel kleine taarten. bij de beschrijving staat dat maat small voor twee vormen van 22.50 cm is dus durf ik ze niet zomaar aan te schaffen.
Ik ga zometeen ook even proberen om te bakken en oplopende temperaturen, kijken of dat helpt maar mijn oven gaat met alles heel hard dus ik denk dat dit ook niet helpt.

Re: Bake even stripes

Ja, hoor dat kan. Bij de bake-even strips zit een pinnetje, waarmee je de strips over elkaar heen kan laten lopen en dan vast zetten.
Maar veel lager bakken, als in 140 graden, kan ook goed helpen.
Bij mij werkt oplopend van 140 naar 160 goed bij kleine vormen (zonder strips).

3

Bij de kleine maten is een strip niet echt nodig, bij de grotere afmetingen (vanaf 25 cm rond) vind ik ze wel fijn om te gebruiken. Ik zou met deze kleine vorm eens wat uitproberen met de oventemperatuur.

4

mieperdepiep schreef:

Ja, hoor dat kan. Bij de bake-even strips zit een pinnetje, waarmee je de strips over elkaar heen kan laten lopen en dan vast zetten.
Maar veel lager bakken, als in 140 graden, kan ook goed helpen.
Bij mij werkt oplopend van 140 naar 160 goed bij kleine vormen (zonder strips).

Bak je dan op hetelucht of onder en boven warmte want ik bak normaal al op 160 graden in een electrische oven op boven en onderwarmte dus dat is al veel lager dan op het pak van de mix staat.
Ik kan proberen om hem idd op twee temperaturen te bakken maar heb net op 140, 155 en 170 graden gebakken en nog bolt hij aan de bovenkant. Misschien toch maar de bake even strips proberen ondankt de kleine maat van de vorm... :s

Ik heb een knoeperd oude electrische oven, met onder- en boven warmte, maar de lichtjes doen het niet meer, dus weet alleen maar dat íe het 'doet'. Ik gebruik een oventhermometer, waardoor ik weet wat de exacte temperatuur binnen in is.
Als ik jou was, zou ik het nog eens met alleen 140 proberen, lukt het dan nog niet, dan toch die strips..

6

Hoi,

toen ik net begon met bakken gebruikte ik ook de strips bij een 15 cm..... rampzalig....ze mislukte allemaal wat ik ook deed. Dus bak de 15cm nu zonder strips en de bolling snij ik er gewoon vanaf.

7

mieperdepiep schreef:

Ik heb een knoeperd oude electrische oven, met onder- en boven warmte, maar de lichtjes doen het niet meer, dus weet alleen maar dat íe het 'doet'. Ik gebruik een oventhermometer, waardoor ik weet wat de exacte temperatuur binnen in is.
Als ik jou was, zou ik het nog eens met alleen 140 proberen, lukt het dan nog niet, dan toch die strips..

Oke dan zal ik 140 maar eens proberen en dan gewoon maar wat langer in de oven.  Ik ben ik dus niet de enigste die zijn oven veeeel lager moet zetten. Ik zal er voor de zekerheid ook eens een oventhermometer in zetten, misschien klopt de temperatuur wel helemaal niet met hoe ik de knop zet