1

Onderwerp: Is deze combinatie lekker?

Ik ben een verjaardagstaart voor mijn nichtje aan het maken.
Nu ben ik eens wat andere vullingen aan het proberen dan gewoon botercreme of slagroom met jam, vlaaivulling of monatoetje.

Ik heb nu een mengsel gemaakt van botercreme vd mix en banketbaketbakkersroom (echt heerlijk!) Deze wil ik in beide taarten als onderste laag doen.
Nu heb ik voor 1 taart al de aardbeienmousse gemaak en heb ik de sinaasappel/passievruchtcreme gemaakt.
Nu begin ik alleen te twijfelen over de combinatie van de sinaasappel passievrucht creme met de botercreme/banketbakkersroom.
Kan iemand mij advies geven over deze combinatie?
Want als het niet lekker zal zijn, maak ik nog even de lemoncurd.

Alvast bedankt!

2

Re: Is deze combinatie lekker?

waarom zou dat niet combineren
je creme is heel neutraal van smaak
maar wat je eigenlijk doet is de mix=soort van banketbakkersroom en daar weer hetzelfde bij
anders moet je eens t recept uitproberen van de creme au beurre die is heel lekker en stukken goedkoper dan de mix
creme au beurre is een creme van boter en banketbakkers room
rudolph gebruikt m ook heel vaak , dit is een klassieke creme
heel neutraal en dus makkelijk met alles te combineren

succes

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

coconuts schreef:

waarom zou dat niet combineren
je creme is heel neutraal van smaak
maar wat je eigenlijk doet is de mix=soort van banketbakkersroom en daar weer hetzelfde bij
anders moet je eens t recept uitproberen van de creme au beurre die is heel lekker en stukken goedkoper dan de mix
creme au beurre is een creme van boter en banketbakkers room
rudolph gebruikt m ook heel vaak , dit is een klassieke creme
heel neutraal en dus makkelijk met alles te combineren

succes

De combinatie was gelukkig prima! Kreeg een hoop enthousiaste reacties.
Ik zal die creme au beurre eens opzoeken. Ga ik zeker uitproberen!
Bedankt voor de tip :)

4

En als je gewone Lemon curd lekker vind probeer deze dan maar eens. Lemon curd is heerlijk in combinatie met de zoete botercreme
Botercreme is zoet en verder idd vrij neutraal de mbc vind ik persoonlijk lekkerder en mooier van structuur dan die van de mix, kun je ook heel lekkere en stevige mocca creme van maken

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.