1

Onderwerp: zacht en luchtige vla???

Hallo allemaal,

Lang niets geschreven, lang geen tijd gehad om taarten te bakken, maar morgen is mijn zoontje jarig (5) en dus is het tijd voor taart. Hij wilde graag bananenvulling..... tja. Nu heb ik heel enthousiast van de winkel de zacht en luchtige vla smaak banaan mee genomen. Maar gaat dat eigenlijk wel?? De vla is niet zo dik en zwaar als normale vla en naar mijn idee ook niet zo vloeibaar maar nu twijfel ik... Ik ga zo vullen maar ik durf niet haha.

Iemand een idee???

Groetjes Mijke

Re: zacht en luchtige vla???

Ik zou dat niet doen.. veel te du,.. je kan wel die sanoma(volgens mij ) pudding nemen.. weet je welke dat zijn? staan meestal ook bij de bak en taart producten en heeft ook banaan...

3

Het is gelukt!! Ik had de vulling er al in zitten voor dat ik hier reactie had. De vla was idd erg dun maar ik heb bultjes bc gespoten in de vla zodat de taart niet zou inzakken. De taart viel erg in de smaak, mensen vonden hem minder machtig dan normaal, iets wat ik zelf ook wel vond. Maar misschien kan ik inderdaad de volgende keer saroma pudding gebruiken. Maar wordt die dan heel stijf??

4

je zou dan de saroma door slagroom kunnen mixen, maar niet helemaal stijf mixen, want het stijf ook nog op.
(of door botercreme....)

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

5

Hier op de site staat ook een hele lekkere bananenvulling, mmmm!

6

je zou er de volgende keer gelatine doorheen kunnen doen of klopfix.

7

ik gooi altijd klopfix door vla heen en nognooit probleem mee gehad

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd