1

Onderwerp: Mijn man vind biscuit saai en niet lekker.

Hallo Allemaal,

Mijn man word eind deze maand 30 en ik zondag 25 voor beide gelegenheden wil ik een taartje maken.
Voor mijn man word het een bustier maar nu komt het.
Hij vind biscuit niet lekker hij zegt dat het saai smaakt naar cake en droog hij wil iets anders is smeuiigs maar dat gaat toch helemaal niet als ik hem daarna moet bekleden met marsepijn want dat wil meneer wel :think:
Het liefst wil hij iets van cheesecake en dan bekleden met marsepijn en nog een vulling naar keuze.
Hebben jullie misschien een lekker recept wat jullie gebruiken als taart die ik daarna kan snijden en vullen en bekleden.
Alvast bedankt!!

2

Re: Mijn man vind biscuit saai en niet lekker.

marsepEIn en cheesecake, dat wordt 'm niet idd :nooo  ;)

Hoe heb je je taart eerder gevuld dan? Wanneer je'm 3x doorsnijdt en vult met 2x mousse en 1x jam oid, dan ister niks meer droog hoor :nooo

Wat voor smaakvoorkeur heeft hij?

Wittechocmousse met caramel en nootjes/perzik is erg lekker, citroenmousse met lemoncurd ook, frambozenmousse met 4vruchtenjam, enzenzenz :D

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Bedankt voor je reactie!
Normaal vul ik hem met drie lagen en dan 2x botercreme en 1x jam
of 1x botercreme 1x jam en 1x kwark.
Hij wil de borsten after eight en lichaam weet hij nog niet hij is gek op chocola en caramel de zoete kauw haha.
Hij zegt dat hij een taart wil die niet zo erg vult waar je gewoon een hele punt van op kan :think:
Ik ben zelf een beginneling en heb nu 3 taartjes gemaakt.
1 met citroen vullingen en 1 met aardbeien vulling en 1x framboos geprobeerd allen smaakte heerlijk maar idd je kan er maar een klein beetje van eten daarna ben je kots misselijk.
Ik gebruik gewoon saromapoeder in de botercreme of smaakstof.
Mannen hihi ze willen van alles...

4

zelf vind ik botercreme (met smaakje) best wel machtig. Chocolade vullingen ook.

Zou iets kiezen wat "lichter/frisser" is. Dus iets van fruitsmaak. Misschien kwark met stukjes fruit. (ben nu zelf bezig met een taartvulling van kwark met kleine stukjes perzik, vind ik zelf wel lekker fris)

5

welke botercreme heb je gebruikt?

6

Die van de shop en daar voeg ik dan een smaak bij.
En voor dijkjes en afsmeren gebruik ik die van Tartacadabra die is steviger

persoonlijk vind ik botercreme in een taart vaak niet lekker en is dat ook niet mijn smaak... daar word ik ook vaak misselijk van en vind de taart dan ook wat droger omdat t niet voegt in mijn mond ofzo..?

Taarten gevuld zonder botercreme zijn wel lekkerder en ook geschrikt om iets meer te eten..
maar buiten dat mijn biscuit is ook nooit droog opzich....

8

kunstmatige smaakjes zijn zoeter, slechter èn veul minder lekker dan natuurlijke smaak, dussuh....

Je kunt door de bcmix gewoon (gepureerd) fruit doen hoor :Y , maakt het veel frisser en minder machtig :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9 Laatst bewerkt door JPS (03-08-2012 16:06)

Ik zou zeggen: zelfgemaakte lemon curd als vulling i.c.m biscuit met sinaasappelsmaak eventueel temperen met sinaasappelsiroop met contreau (sinaasappellikeur) erdoor. Mbc om af te smeren en dan bekleden met citroengele marsepein of hele goede fondant

Of moccabotercreme met chocoladebiscuit, nog een laagje abrikozenjam ertussen  :9 ,ook lekker maar wel iets machtiger.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

10

Bedankt allen voor de tips!!

Ik had bij mijn laatste taart al citroensap gebruikt door de BC en een laag citroen kwarktaart van Mona en die was al een stuk frisser maar nog steeds erg machtig!
Ik ga jullie vullingen zeker opschrijven en uitproberen!

11

ik heb een taart gemaakt met mona citroenkwarkpudding, laagje bosbessenbotercreme van de mix met laagjes verse aardbeien, en een laagje jam.
dan is ie echt niet droog..

alleen botercreme met jam vind ik idd ook droog.
als ik al botercreme gebruik, dan gooi ik er een halve pot jam, een heel blik vlaaivulling er doorheen. en als ik alleen maar patidess of zo doe dan zorg ik dat ik wel een nattere vulling erbij heb, of ik beleg het met vers fruit zoals framboos of aardbei.