1

Onderwerp: Bekleden met marsepein stukjes

Hallo allemaal!

Voor mijn dochter's tweede verjaardag wil ik graag een taart maken.
Deze wil ik afsmeren met botercreme en bekleden met stukjes marsepein. Bijvoorbeeld uitgestoken bloemen of andere figuurtjes.

Het lijkt me te machtig om eerst de hele taart met marsepein te bekleden en vervolgens de figuren erop te plakken. Ik zou graag die figuren overlappend op de taart leggen en deze zo bekleden.

Zou dit kunnen werken? Blijven deze dan voldoende plakken aan de botercreme, of moet daar nog een plakmiddel tussen?

2

Re: Bekleden met marsepein stukjes

ja hoor, het blijft wel plakken. maar of het er mooier van wordt..  :nooo
of je moet hem echt helemaal gaan bedekken met bijvoorbeeld bloemetjes.
dan kan het heel leuk worden, maar ook veel te druk en heb je nog meer marsepein gebruikt omdat het elkaar moet overlappen (daarbij is het heeeeel veel werk om zoveel bloemetjes te maken!)

3

Ik heb afgelopen week ook een taart gemaakt zonder bekleding van de bovenkant. De zijkant had ik wel bekleed maar de bovenkant had ik alleen bbr gedaan en daarop bloemen. En jeeeeettje wat een werk. Je verkijkt je er snel op hoeveel je er dan nodig hebt. En je moet ook uitkijken met kleur want hij wordt inderdaad gauw erg druk. Het resultaat is prima maar volgende keer bekleed ik toch ook de bovenkant zodat je tussen de bloemen een mooie kleur hebt zitten. Of je maakt "aarde"

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

4

ik zou hem toch helemaal bekleden met marsepein en daarna versieren. dat is echt het mooist. het is echt niet zo machtig hoor. het ligt ook aan de vulling en hoe dik je hem uitrolt. en anders snij je gewoon kleinere stukjes  :D .

5 Laatst bewerkt door Adrienne (06-08-2012 05:30)

:think: Je hebt het over overlappend erop leggen, maar dan krijg je toch juist meer marsepein?? {edit}  Ik zie dat Chantal dta ook al zei ;)

Als jullie dat juist minder lekker vinden zou ik het juist wel een keertje anders doen: smaak gaat voor alles, toch?? ;) Bc met accenten kan best, en kan ook best mooi zijn; in Amerika doen ze het vaak :Y

Hou er wel rekening mee dat het netjes en recht afsmeren met botercreme niet eenvoudig is!

http://www.flickr.com/photos/cake_studi … 777684597/

http://www.flickr.com/photos/cake_studi … 111150691/

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>