1 Laatst bewerkt door dollelollypop (02-08-2012 10:25)

Onderwerp: Hoe maak je die prachtige onderkant toch?

Ik heb al zo vaak van die taarten voorbij zien komen waarvan de onderkant een werkje heeft en de bovenkant glad is en ik vraag me af hoe ze dat toch doen.
Wordt die onderste rand er gweoon extra op gezet aan de onderkant?
Ik kan me niet voorstellen dat dat één lap marsepein is.
Ik hoop dat iemand mij uit kan leggen hoe ze dat doen want wordt er gek van dat ik het niet snap.
Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel.

Re: Hoe maak je die prachtige onderkant toch?

Je voorbeeld is niet te zien.

Nu wel?
Ik heb de foto in mijn album moeten plaatsen voor ik hem hier kan laten zien denk ik maar dat is een foto van iemand anders en wil die niet zomaar in mijn album laten staan vandaar dat ik hem er weer uit gehaald had waardoor de foto misschien niet meer te zien was.
Ik heb hem er nu maar weer even ingezet en haal hem dan wel weer weg als ik antwoord op mijn vraag heb.

4

Ik denk dat het bovenste stukje witte marsepein wel 1 lap is die iets overhelt oid.
Dan is de taart eerst bekleed met roze en daar overheen een lap wit.
En dan pas versieren. En dat rose op de bovenkant is er ook gewoon apart weer opgelegt, denk ik!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

5

ik heb zo een vergelijkbare taart gemaakt, naar voorbeeld van deze.
hij redt het niet bij die van Brenda natuurlijk. maar ik was er wel blij mee.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4OIFVTTO.jpg

ik heb eerst de hele taart met wit bekleed en daarna de losse stukken van roze erop geplakt.
de roze stukken heb ik eerst met een matje de structuur ingebracht en op maat gesneden voor ik ze op de taart gemaakt heb.
(voorbeeldje hiervan had ik eerst met papier uitgemeten)

daarna met de randen afwerken zodat je van de naden niets meer ziet.
hoop dat je het een beetje snapt.

6

Ik weet natuurlijk niet hoe Kwebbeltje het gedaan heeft, maar ik zou de taart in het wit bekleden en dan de roze stukjes er stuk voor stuk opzetten. Dan hoef je maar met korte stukjes met reliëf te werken en dan ga je dat reliëf niet stuk wrijven.
Je ziet ook dat zowel bovenaan als tussen de stukjes de naden kunnen weggewerkt worden.
Je kan het jezelf dus best makkelijk maken ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Allemaal heel hartelijk dank voor de uitleg  :)  en ik had al het idee dat de roze stukjes er later opgelegd zouden zijn nadat de taart eerst helemaal met wit bekleed zou zijn maar wist het niet zeker want het ziet er zo strak uit allemaal :thumb: .

En Mollie de taart van kwebbeltje is ontzettend mooi maar je hoeft je niet te verontschuldigen hoor want ik vind jouw taartje ook heel erg mooi hoor dus kan me voorstellen dat je er trots op bent.
Ik moet nog maar zien dat ik hem zo mooi krijg want wilde al heel lang een keer zo'n taartje maken en ga dat binnenkort nu ook maar proberen.
Nogmaals hartelijk dank en dan zal ik kwebbeltjes taartje maar snel uit mijn album halen want wil niet dat mensen denken dat ik hem gepikt heb  :o .