Onderwerp: Goede site?

Hallo allemaal.

Sinds een aantal maanden ben ik samen met mijn moeder taarten aan het bakken.
We hebben wat workshops gevolgd en een proffesionele site laten maken.
Nu hebben we in 2 weken tijd ruim 200 bezoekers gehad op onze site.
Dit vind ik er best al veel.
Helaas blijven de bestellingen uit. Zowel telefonisch als via het contactformulier.

Willen jullie eens kritisch kijken naar onze site.
Misschien dat dit ons helpt om aan klanten te komen!

Alvast bedankt voor de moeite!

Liefs Annemarie

www.taartvoorthuis.nl

2

Re: Goede site?

Hallo Annemarie,

Ik ben zojuist een kijkje gaan nemen...

Het eerste wat me opvalt: op de startpagina is veel tekst, maar geen taart te zien. Als er zoveel aanbod is, moet je je onderscheiden. Meteen mensen prikkelen: "wauw, die taart! *klik*). Je laat nu je product niet zien.

Ik zou op de startpagina ook veel minder tekst plaatsen (mensen klikken weg als ze niet meteen kunnen lezen waar het over gaat).

Tja... En eigenlijk valt me nog wat meer op. De foto's van de taarten zijn niet mooi toegankelijk via het menu en daarbij zijn de foto's van matige kwaliteit (donker, wazig, niet mooi van opzet).

Tot slot, wat lastig om te zeggen, maar wil je wel echt op weg helpen, zou ik niet alle taarten online zetten... Jullie hebben prachtig mooie taarten, maar mensen kijken kritisch, en een enkel taartje is het nèt niet helemaal... De nijntjetaart bijvoorbeeld, is het nèt niet helemaal. Ook zou ik op details letten: één van de barbietaartjes is hartstikke mooi, maar daar steekt dan weer een wat goedkoop ogend popje op met punkhaar... Dat is zo zonde van jullie mooie werk!

Wel wil ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben van De bloementaarten en de stapeltaart! En de bruidstaart... Wauw! Ik hoop dat ik zo vaardig mag worden! Succes

3 Laatst bewerkt door djehr (01-08-2012 18:08)

Een website alleen is niet genoeg om klanten te krijgen. Je moet ook naamsbekendheid krijgen. Dat doe je door héél veel taartjes, cupcakes en andere traktaties te bakken (in opdracht maar ook taartjes weggeven) en visitekaartjes achter laten.
Mond-op-mond reclame is nog steeds de beste reclame! Zorg dat mensen weten wie je bent, wat je levert en waar ze je kunnen vinden...:
Hang kaartjes op bij kinderdagverblijven, op scholen, in de supermarkt. Maak een faceboek pagina en zet daar ook je taartjes op. Laat familie en vrienden weten dat je gestart bent.

Ben t helemaal eens met wat Brwie hierboven allemaal schrijft.
Verder denk ik ook dat mond op mondreclame het beste werkt. Maak voor vrienden en bekenden taarten en dan zal spoedig hun bezoek taart bij jou bestellen.
Ook denk ik dat tegenwoordig steeds meer mensen deze hobby hebben...iedereen kent wel iemand waar je zo'n taart kan bestellen!
Dus als je nieuwe klanten wil trekken zullen de taarten veel (sorry dat t lomp klinkt) netter, strakker en onderscheidener  moeten zijn dan nu misschien wel het geval is.
Is het echt de bedoeling om hier zakelijk mee bezig te zijn of als hobby?
Wens jullie heel veel succes! :thumb:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Hoi Annemarie, wat leuk een eigen website, ik hoop voor je dat het een succes gaat worden. Is dit iets wat jullie als hobby willen blijven doen, of willen jullie er ook echt een boterham aan verdienen?
Zelf ben ik een net beginnende bakster,en moet nog veel oefenen, maar beleef er erg veel plezier aan. Net zoals een van de medebaksters al schreef, met ons hebben velen deze hobby.
Ik heb even gekeken naar de site en hieronder geschreven hoe ik er tegen aan kijk.

*beginpagina prikkelt te weinig, een taartwebsite zeker met de bedoeling ook de taarten te gaan verkopen, moet het oog "strelen"zeg maar. Waardoor mensen trek krijgen en geprikkeld worden verder te kijken. Dat mis ik bij jullie, er staat een taartje , maar door de blokjes er om heen komt hij niet goed tot zijn recht.
*kritisch kijken naar je taarten, en als je er zelf helemaal tevreden over bent plaatsen. ( ben het daarin eens met Esther, voor verkoop  moet het denk ik ook strakker/netter) Zoals bij je bruidstaart, die ziet er qua taart goed uit, je bloementaart in paars tinten, ook heel mooi
*kritisch kijken naar je foto's, zorg dat alleen je taarten erop staan en geen andere dingen zoals bijv. bij je hello kitty taart, daar staat nog wat op de achtergrond, net als bij een van je bloementaarten.
*zorg besteden aan ook de ondergronden / achtergronden ,waar je de taart op zet, voordat je fotografeert. Wederom neem ik hierbij je hello kitty taart als voorbeeld, het taartkarton oogt op de foto smoezelig. Kijk eens rond op het forum zou ik zeggen, dan zie je hoe het bijv. ook anders kan. ( niet naar die van mij kijken hoor, dat zijn nou niet echt de juiste voorbeelden voor je haha, maar goed ik ga ze dan ook niet gebruiken voor een website zoals jullie)
*kaartjes laten drukken als extra reclame kan natuurlijk ooit geen kwaad, en ook dat is eenvoudig via het internet te regelen, en hoeft niet veel te kosten.
* in het commentaar wat door anderen gegeven is over je barbietaart, daar kan ik me ook in vinden.
* ik zou de borsttaarten onder brengen in een andere categorie 18+ taarten bijv.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je heel veel succes met je site en met de verkoop van je taarten. Zet hem op

gr Tineke

vrienden zijn net als de sterren,
je kunt ze niet altijd zien, maar ze zijn er wel.

6

Ben ik nog even weer, wat mij net nog opviel is dat je je taarten bekleed met marsepein, misschien is het ook nog een idee om mensen de keus te geven in marsepein en fondant. Niet iedereen lust nl graag marsepein. Kijk ik bijv. bij mij zelf thuis , dan geven ze allemaal de voorkeur aan fondant.

gr Tineke

vrienden zijn net als de sterren,
je kunt ze niet altijd zien, maar ze zijn er wel.

Hallo.

Bedankt voor alle reacties.
Hierkan ik wat mee.
De bedoeling is om hiermee te hobby-en als het ware.
Moeten nog heeeel heeeel veel oefenenen om er een boterham mee te verdienen!

Qua foto's hebben jullie gelijk. Je bent snel geneigd om er al je foto's op te zetten. Hoe meer voorbeelden hoe beter.
Zal eens kritisch kijken naar welke foto's er wel op moeten en welke absoluut niet! Ook moeten we meer tijd gaan besteden aan het maken van de foto's. Dit hebben we bij de bruidstaarten wel gedaan, en dat zie je!

Verder hebben we vistiekaartjes laten maken. En hopen op veel mond op mond reclame.
Hoe zijn jullie begonnen? Oefenen en weggeven?
Voor elke gelegenheid maken we wel iets. Je eet het alleen niet altijd open dat iszonde natuurlijk.

Marsepein is meer een keuze omdat we dat zelf lekkerder vinden. Fondant kan natuurlijkookalleen de fondant die ik geproefd heb was verschikkelijk zoet en smaakte naar kauwgomballen, haha, vandaar.
Maar goede tip!!

Verder zal ik de site weer eens opnieuw onder handen nemen!

Bedankt voor jullie reacties.

Meer zijn altijd welkom natuurlijk!!   :Y

Gr Annemarie

8

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers, ik mis inderdaad ook gelijk een de foto's
Als je op de fotogalerij klikt moet je eerst een submenu in om foto's te kunnen zien. Denk dat je daar al mensen verliest.

Je teller is trouwens niet helemaal reeel. Bij iedere pagina die ik bekijk loopt je teller met 1 op. Stel dat iedere bezoeker alle paginas langs gaat dan heb je maar 1/7 bezoekers.

Wat Djehr zegt is inderdaad ook zo. Mond op mond reclame is heel belangrijk. Ik maak zelf alleen taarten voor vrienden en kennissen. maar krijg toch wel eens de vraag van bekenden van hen of ik niet een taart wil maken voor die personen.
En enthousiaste mensen om je heen die jouw taarten ook weer promoten door ze bijv. op facebook op hun site te plaatsen en jou te taggen.

Visitekaartjes bij je bestelling in de doos werkt ook.
Of vraag of je je kaartjes ergens neer mag leggen. Als ik bij ons bijv naar de stomerij ga, zie ik daar diverse kaartjes liggen van partyplanners, klusjesmannen etc etc.

9

en ik mis dan weer een kvk-nr.
Je zet prijzen neer, dus moet je een kvk-nr hebben.
Ook als je visitekaartjes ergens neer gaat leggen/werven moet dat....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Ik heb mijn site onlangs na laten kijken door een professional. We zijn er nog steeds mee bezig, en het eerst wat hij zei, en wat mij bij  jou, en meerderen opvalt, is dat (ook ik!) we op de eerste pagina heel veel willen vertellen, en dat is nou net iets dat je moet laten!

Op de homepagina foto's zetten van je taarten; het moet prikkelen om te verkopen!

Tegen mij zei de man dat wat ik hier ook al hoorde; weg met die fotogalerij; prik je mooiste fotos'  eruit, gooi die op 1 pagina, prijs en mogelijkheden erbij een bestelknop erbij KLIK = bestel.
Je fotogalerij kun je dan eventueel kwijt in je blokje onderaan je pagina, niet bovenin!  Algemene Voorwaarden en links in je header; weg ermee;  op je contactpagina zetten. 'links' ook niet bovenin maar onderin. (zo wordt het nog druk onderin) maar dit is gewoon niet interessant. Bovenin moet het gaan om dat product wat jij verkoopt en dat is taart...

Het is nog een heel werk om een goede website te bouwen!  Wij zijn er hier ook nog elke dag mee bezig.

Vergeet niet, wat betreft je bestellingen; het is vakantietijd...

11

Wauw dat zijn goede tips. Bedankt!

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

12

Nog een tip Annemarie; ik weet niet of Bemmel een plaatselijke website heeft, vraag eens of ze aandacht aan je taartensite willen besteden. Dat kan al heel wat opleveren.

En idd; heel veel weggeven, desnoods in het begin voor kleine prijsjes bakken. Flyers ophangen in de plaatselijke supermarkt...

Succes!

13

Carien schreef:

Kan je dit toelichten misschien?

Mij is namelijk door de KvK gezegd dat voor hobby werkzaamheden waar geen regelmaat, grote frequentie oid bij te pas komt ik geen inschrijving nodig heb en alle inkomsten hiervan alleen moet vermelden als 'neveninkomen' of 'inkomsten uit overige werkzaamheden' bij de belastingaangifte. Het werd me zelfs afgeraden om me in te schrijven.

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

14 Laatst bewerkt door Kimh (02-08-2012 20:04)

Veel is al gezegd en geschreven..

* let op kwaliteit van de taartjes en de foto's
* overzichtelijke site doet wonderen
* persoonlijk vind ik je prijzen wel wat hoog voor iemand op jouw niveau met geen bedrijf.
* er staat dat alle prijzen inclusief BTW zijn (in je alg voorwaarden) maar je hebt geen bedrijf dus draagt geen BTW af..

15

En ik zou het dan wel prettig vinden als de link naar deze site ook klopt  :cool:

16

Karin09 schreef:

En ik zou het dan wel prettig vinden als de link naar deze site ook klopt  :cool:

Als ik hem aan klik klopt hij wel, kom keurig op deze site uit..

Maar als je linkt, zorg dan wel dat je de naam correct schrijft..

Taart opmaat moet zijn Taartopmaat

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

17

Bommeltje schreef:
Karin09 schreef:

Als ik hem aan klik klopt hij wel, kom keurig op deze site uit..

Dat komt omdat we die ook hebben geregistreerd... ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

18 Laatst bewerkt door Noompie (03-08-2012 08:13)

WickedMir schreef:
Carien schreef:

Mij is namelijk door de KvK gezegd dat voor hobby werkzaamheden waar geen regelmaat, grote frequentie oid bij te pas komt ik geen inschrijving nodig heb en alle inkomsten hiervan alleen moet vermelden als 'neveninkomen' of 'inkomsten uit overige werkzaamheden' bij de belastingaangifte. Het werd me zelfs afgeraden om me in te schrijven.

Dat klopt helemaal, maar je mag dan officieel ook geen reclame maken, hier zijn al een hoop topics over misschien is handig daar doorheen te bladeren :)

Ik ben begonnen met taarten weggeven, meenemen als ik op bezoek ging en later "verkopen" voor 1,50 per stukje voor in mijn taartpotje. Zo heb ik heel veel taarten gemaakt, ik ben telkens met mijn prijs omhoog gegaan als ik die vraag niet meer aan kon en te veel nee moest zeggen :)

en veel dummies maken, zodat mensen kunnen zien wat je ook kan!

19 Laatst bewerkt door Knollie (03-08-2012 09:07)

Ziet er wel goed uit,

maar wat mij opviel is dat de 18+ taarten zo open en bloot te zien zijn.
Dat vind ik persoonlijk aanstoot gevend, want er kunnen ook jonge klanten op de site komen.

Verder merkte ik ( ik kijk hoe ik de site bekijk) dat ik de start pagina niet eens las.
Niet boeiend voor mij, was benieuwd naar je taartkunsten, dus hup gelijk op fotogalerij geklikt!

De site oogt voor mij nog niet klaar ( is ie waarschijnlijk ook niet)
en hij oogt veel te zakelijk!
Ik mis de leuke plaatjes ( zij het van taart) om jullie karakter te laten spreken. Ook vind ik de foto op de homepage die in de blokjes, niet fijn om naar te kijken. Ik zou een duidelijke foto neerzetten.

Tja en verder weet ik er niets over te zeggen, ik heb verder geen verstand van sites hoe je dat het beste op kan bouwen enzo.
Misschien inderdaad een prof mee laten kijken?

Op naar een leuke boeiende site en veel bestellingen!

Succes, groetjes Knollie

P.s. Ik mis trouwens ook iets dat zegt of je het op moet komen halen of dat het thuis gebracht word.

Uit je dak met GEBAK!!!!

20

Mij valt op dat er staat dat je standaard met botercreme vult en dat andere vullingen tegen meerprijs verkrijgbaar zijn, maar daar staat ook weer botercreme tussen, dus dat klopt niet helemaal.

Voor de rest is het meeste al gezegd!!

Ik zou hem eerst helemaal gaan perfectioneren voordat je hem online zet!

En een echte bestellijst mis ik ook, want ik vind het contactformulier niet echt om te bestellen, maar meer om op,- of aanmerkingen te maken!!

21

Noompie schreef:
WickedMir schreef:
Carien schreef:

Dat klopt helemaal, maar je mag dan officieel ook geen reclame maken, hier zijn al een hoop topics over misschien is handig daar doorheen te bladeren :)

Ik ben begonnen met taarten weggeven, meenemen als ik op bezoek ging en later "verkopen" voor 1,50 per stukje voor in mijn taartpotje. Zo heb ik heel veel taarten gemaakt, ik ben telkens met mijn prijs omhoog gegaan als ik die vraag niet meer aan kon en te veel nee moest zeggen :)

en veel dummies maken, zodat mensen kunnen zien wat je ook kan!

Ah ok, dank je, ik zal eens gaan rond gaan neuzen op het forum!
Ik schrok een beetje want ik heb ( eenmalig ) wel een visitekaartje af gegeven , vandaar :)
Goed om te weten, zo zie je maar dat het zich altijd loont om met anderen te overleggen  :thumb:

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

Wat fijn.
Zoveel reacties!!!!!

Ga er zeker wat mee doen, bedankt. Denk dat ik niet de enige ben die er iets aan heft!
En zo helpen we elkaar weer he!!

Thanxs

Annemarie

23

begrijp ik het nu goed?

je mag prijzen vermelden zonder kvknummer, als je de inkomsten maar netjes bijhoud en aangeeft

maar zonder dit kvknummer mag je niet reclame maken d.m.v. visitekaartjes?

wat een super handige tips staan hier! ik moet mijn voorpagina dan ook maar eens aanpassen, veel tekst  :grr: is het een idee gewoon de fotogalerij als voorpagina te doen?

24

Dat zou ik niet doen, gewoon 1 of 2 foto's van wat je gecreeerd hebt is voor de voorpage genoeg denk ik.

Succes met jullie sites!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

25

IMadeCake schreef:

begrijp ik het nu goed?

je mag prijzen vermelden zonder kvknummer, als je de inkomsten maar netjes bijhoud en aangeeft

maar zonder dit kvknummer mag je niet reclame maken d.m.v. visitekaartjes?

Nee, dit klopt niet, een site met prijzen valt ook onder reclame.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com