1

Onderwerp: Opgespoten koekjes bakken en spuiten

Weer eens wat anders dan taart...

Graag wil ik opgespoten koekjes maken voor een verjaardag in verschillende smaken! Hebben jullie nog een goed recept voor bitterkoekjes of voor andere koekjes die je kan gebruiken om op te spuiten?
En hebben jullie nog lekkere smaaksuggesties? Ik hoor het graag!!

2

Re: Opgespoten koekjes bakken en spuiten

Inmiddels heb ik de volgende 4 smaken gevonden:
1.    Amandelbotercreme (geel)
2.    Mokkabotercrème met pure chocolade
3.    Aardbeienbotercrème
4.    Citroencrème met witte chocolade

Lijkt jullie dit wat?? Of hebben jullie betere suggesties bij elkaar wat er leuker/lekkerder uitziet/smaakt?

Dan nog een vraagje waarmee jullie de crème spuiten? Wat voor soort spuitmondje gebruiken jullie hiervoor??
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Alvast bedankt!

3

Wat bedoel je precies met opgespoten koekjes?
Ik dacht namelijk dat je spritsen en dat soort dingen bedoelde, maar nu zie ik dat je het in je andere post weer hebt over botercreme, dus snap helaas niet helemaal wat je bedoeld, dus kan je niet zo goed helpen

4

Nee, daarmee bedoel ik bitter- of amandelkoekjes met daarop creme en evt. afgewerkt door ze in chocolade te dopen. Van die luxe  koekjes die je bij de bakker kunt kopen.

Wij noemen ze altijd opgespoten koekjes, maar hebben ze eigenlijk een andere naam??

petitfourtjes heten zij bij de bakker vaak.

6

Petit Fourtjes is toch cake met marsepein of fondant?? Nou ben ik geloof ik helemaal de kluts kwijt... hihii   :s

7

petit glace of petit fleur heten ze :)

8

Of de kleine verleiding uit de Mjam taart!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=127268

9

Die kleine verleidingen zien er goed uit!! Bedankt djehr! Hier staan ook lekkere ombi's bij!

BrigitteA schreef:

Petit Fourtjes is toch cake met marsepein of fondant?? Nou ben ik geloof ik helemaal de kluts kwijt... hihii   :s

De bakker hier noemt ze wel petit fourtjes. Petit fourtjes staat toch alleen maar voor klein gebakjes, dacht ik. Het is dus net hoe de bakker ze wil noemen. Ik weet een ding ze zijn heel erg lekker.