1

Onderwerp: Bekleden hot summer bakvorm?

Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje, waarschijnlijk kennen jullie de billen bakvorm wel volgens mij kan je deze bakvorm ook vinden onder "hot summer" ik zie deze taart wel eens voorbij komen maar dan altijd met een marsepeinen slip, en de cake zelf is verder niet met marsepein bekleed, kan dit wel of zie je dan de vormen en lijnen niet goed?
Ik wil deze taart binnenkort maken maar als ik deze cake niet helemaal met marsepein kan bekleden heeft iemand dan voor mij een recept, voor de cake. Ik wil namelijk een getinte kleur hebben voor de billen cake dus ik kan dan geen biscuitbeslag maken, denk ik

ALvst bedankt!

2

Re: Bekleden hot summer bakvorm?

Ik begrijp niet helemaal welke kleur je bedoelt met getint maar je kunt beide opties gebruiken; bekleden of vooraf kleuren.

Voor chocolade biscuit gebruik je 5 gram cacaopoeder per ei, plus een extra eitje. Dus bij 400 gram biscuitmix gebruik je normaal 6 eieren. Voor chocoladebiscuit wordt het dan 370 gram biscuitmix met 40 gram water en 7 eieren. Als je beslag goed is mix je zo kort mogelijk de cacao erbij en wordt het kapsel mooi bruin.
Je kunt je biscuitmix ook kleuren met kleurstof; google maar eens op regenboog cake....

Als je eerst wilt bekleden moet je de fondant goed dun uitrollen en de lijnen van de billen eerst goed met je handen aangeven, dan met een tooltje de lijnen wat duidelijker maken.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Re: Bekleden hot summer bakvorm?

Hoi Sandra,

Ik weet even voldoende, bedankt voor je info