1

Onderwerp: taart gemaakt van biscuitmix zakt in

goedemorgen,
zo zelfde soort topic zulen jullie vast wel eerder gehad hebben maar ik kon niet zo snel het antwoord op me vraag vinden!

gisteren voor het eerst biscuit mix van de jamin gebruikt, ik gaakde hem er na 40 min ( 160 graden) uit en me stokje om te kijken of die gaar was kwam er helemaal schoon uit. maar als ik erop drukte voelde hij nog een beetje vochtig aan en maakte die een soppig geluid. ik dacht dat komt omda hij warm is.

maar nadat die afgekoeld was was het biscuit nog steeds erg vochtig en nattig en maakte hij nog precies hetzelfde geluid. ook kreeg ik hem totaal niet strak en zakte de taart in!

dus wat heb ik fout gedaan?! moet de taart er toch wat langer in?

voor woe heb ik een taart die ik voor iemand anders moet maken en daar kan ik niet met een ingezakte stapel mee komen! dus advies zou fijn zijn!

heel erg bedankt alvast!

2

Re: taart gemaakt van biscuitmix zakt in

Ik denk dat je bisquit toch nog niet helemaal gaar was..

Ook omdat je zegt dat t nog vochtig was en soppig geluid maakte...

3

ja daar zat ik dus ook aan te denken.. maar denk ik kan het het beste maar even vragen voordat ik het weer verpest. beste dan volgende keer drukken en kijken of die geen soppig geluid maakt maar wel terugveert?

4

Dat denk ik ook, misschien iets langer in de oven..

5

Weet niet hoe groot je biscuit was? Maar ik denk ook dat hij nog niet gaar was, als hij nog sopt moet je hem echt nog even langer laten zitten

6

haal hem de volgende keer ook niet uit de oven.. voorzichtig deur open, prikken met sate prikker, en voorzichtig even op de bovenkant drukken

Veert deze goed terug, dan is hij gaar.. en hoor je het nog 'soppen' dan is hij niet gaar..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

denk ook dat hij niet gaar was. ik laat hem bij twijfel altijd langer zitten. verder raad ik je aan de taart in de oven af te laten koelen, dan zakt hij minder snel in.