1 Laatst bewerkt door nagelsan (28-07-2012 21:02)

Onderwerp: 1e bruidstaart en zandkasteel

Vandaag mijn 1e officiele bruidstaart afgeleverd.
Geheel naar wens van het bruidspaar ontworpen (nou ja...) en er moest perse hun bruidspaartje boven op.
Gevuld met (van boven naar beneden): witte chococreme en verse aardbeien, melkchococreme en laagje knapperige witte chocolade, melkchoco en laagje frambozen en weer witte chococreme en aardbeien.
Bekleed met chocolademarsepein. (zelf gekleurd en op smaak gebracht)
Wat een leuke opdracht, maar wat een ramp met dit weer.
Heb nog nooit problemen gehad, maar mijn marsepein was een plakkerige zooi en de witte marsepein die ze wilden hebben juist niet, die was droog en kreeg ik ook niet lekker zacht...
ppfff.
Ook nog eens een flink stuk rijden en daar ter plekke tussen de gasten even stapelen en hier en daar afwerken.
Niks bij de hand daar, dus helaas is de achterkant niet helemaal zoals ik wilde, maar gelukkig vond het paar het geweldig en daar ging het om.
Heel verhaal, daar is hij dan.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M78VHIVW-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IT6OL84Q-D.jpg

en een zandkasteeltaart met geboetseerde figuurtjes.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETOKDTH3-D.jpg

dank je wel voor het kijken.

groetjes Sandra

I may not be perfect, but i'm always me

Re: 1e bruidstaart en zandkasteel

Wat een super mooie taarten!!  Erg mooi, dat doe ik je niet na!

3

Prachtig zeg, zeker die sierrand aan de onderkant van de draperieen !!

Groetjes, Conny

4

erg mooie taarten :thumb:

Groetjes Gerien

5

Zo dus dat is ie geworden. Mooi hoor Sandra! Ik zie d'r niks van dat je 'm een beetje moest bijsnijden  :+

Enne droge witte marsepein kun je een beetje soepeler maken door er wat witte fondant door te mengen. Dan blijft de marsepeinsmaak behouden, maar wordt ie wat plooibaarder. 't Is maar een tip voor de volgende keer. ;)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Dank je wel enne....nog bedankt voor het lenen he!

En die tip onthoud ik, want dat wist ik dus niet haha.

groetjes

7

Prachtige bruidstaart! :thumb:
Klinkt heerlijk. :9

Heel leuk zandkasteel ook. :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

8

De zandkasteel taart is super :)) en hij smaakte ook echt lekker! Al het bezoek vondt het echt lekker en vriend vond de vulling ook zo lekker.. Kon hem alleen niet meer vertellen wat het nou was ja iets creme achtigs ;). Gewoon witte creme ofzo dacht ik hihi... En aardbeien :)

Ik heb toto en Sassa bewaard. Ze zijn te leuk :) ( koning koos had dochter al gelijk van de toren gepikt) hoe kan ik ze best bewaren dat ze langst leuk blijven om te kunnen zien :o

9

Hoi Janneke,

Wat leuk dat je hier een reactie neer zet en wat fijn om te horen dat hij lekker was.  :)

Sassa en toto kun je gewoon bewaren, lekker aan de lucht laten drogen en evt onder een stolpje zetten.
De fondant hard dan nog verder uit en zo blijven ze heel lang mooi.

Groetjes Sandra