Onderwerp: Help, fondant gaat scheuren

Wie kan mij helpen?
heb nu geen tijd om even door het forum naar zoekactie te kijken.
Ik ben bezig met een bruids stapel taart, maar deze gaat scheuren heb wel nu met crisco ingesmeerd en de scheur bedekt met bloemen.
Kan ik het nu zo in de koelkast doen met een bakje zout of moet het uit de koelkast. Ze komen morgen de taart halen.
Ik heb het nu wel versierd met meer bloemen dan dat het de bedoeling was, maar dan zijn nu de scheuren bedekt.
Ik ben bang dat als morgen ze het komen halen het dan ook gaat scheuren als zij er mee gaan vervoeren.
Ik heb de satin ice fondant gebruikt dacht dat het een goede fondant was deze heb ik al meer gebruikt.
Alle advies nu even welkom
Alvast dank,
gr,
Maureen

2

Re: Help, fondant gaat scheuren

Of de taart in de koelkast moet, hangt meer af van de vulling dan van de fondant. Balen dat het is gaan scheuren!
Als de vulling buiten de koelkast kan, dan zou ik dat wel doen; evt. wel in de koelkast maar dan de temperatuur niet te laag.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Bedankt voor je reactie, Ik heb banketbakkers room en jam gebruikt en de koelkast heb ik al lager gedraaid zodat het niet te koud is.

4

Als de taart morgen pas wordt gehaald, moet-ie met banketbakkersroom toch in de koelkast blijven. Als je zorgvuldig gestapeld hebt, zal hij toch niet verder scheuren als ze hem komen halen?

Satinice is prima fondant; waar heb je mee afgesmeerd?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik heb het met botercreme afgesmeerd 1:1 dus ook geen water gebruikt.
Ik maak al veel taarten maar dat wat gisteren was gebeurt heb ik nooit gehad. Ik ben er behoorlijk van geschrokken. Maar goed weer een ervaring rijker, ik dacht al ik neem een iets duurder fondant maar daar kan het ook mee gebeuren.