1

Onderwerp: Foto's maken van je taart

Geen idee of ik in de goede rubriek sta!  :)

Ik vind dat sommigen mensen op dit forum zulke mooie foto's maken van hun taart. Dit heeft vooral te maken met de strakke achtergrond. Ik vroeg mij af hoe jullie dat doen?

Heb via de zoekfunctie al gezocht maar kon niets vinden!

2 Laatst bewerkt door Kimh (24-07-2012 08:36)

Re: Foto's maken van je taart

Workshop taarten fotografie bij junglefrog  :Y

Zo heb ik het in ieder geval geleerd

3

Oh stoer, even kijken! :)

4

maar dat is wel duur :P wat vaak al een goed begin is:

foto's maken bij daglicht.

1 kleurige achtergrond, heb je dat niet in huis dan bijvoorbeeld een stuk stof of inpakpapier erachter en eronder. (inpakpapier weerkaatst wel een beetje vind ik zelf)

Taart zo neer zetten dat de mooie kant op de foto gaat  :+

evt de taart mooi presenteren op een standaard (moet ik ook nog is aanschaffen  :D  )

succes!

5

Standaard moet ik ook nog aanschaffen.

De achtergrond is mijn grootste verbeterpunt. Voor mijn volgende taart (vrijdag af) ga ik eens proberen een mooie foto te maken :) Jammer dat de taart niet zo extreem mooi is, maar goed, kleinigheidje hou je ;P hihi

6

Nu weet ik dat Jungle frog een online pdf bestandje te koop heeft. Maar ik weet even niet zo snel waar die link gebleven is. Ik ga even op zoek.

Groetjes San

7 Laatst bewerkt door Sannn (24-07-2012 11:04)

Ik kan de link niet meer vinden maar het gaat om

" food fotografie voor beginners" van Simone van den Berg- Junglefrogs

tada, heb hem toch gevonden  ;)  http://www.lulu.com/shop/simone-van-den … 61868.html

Groetjes San

8

Sannn schreef:

Ik kan de link niet meer vinden maar het gaat om

" food fotografie voor beginners" van Simone van den Berg- Junglefrogs

tada, heb hem toch gevonden  ;)  http://www.lulu.com/shop/simone-van-den … 61868.html

heb jij of iemand daar ervaring mee? heb je er echt wat aan, of zijn het echt van die standaard dingen zoals op je achtergrond en belichting letten?

9

Ik heb dat bestand ook. Er staan wel handige tips in, ook een stukje styling. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me er nog niet heel erg in heb verdiept.

Ik zorg altijd dat ik mijn foto's bij goed daglicht maak. Ik heb 2 grote vellen wit karton waar ik mijn baksels op zet. En ik heb onlangs een spiegelreflex camera aangeschaft en ik moet zeggen dat dat ook een hele verbetering is.

Succes!

Groetjes Kristy

10

een eerste poging :

http://i50.tinypic.com/xmqrvb.jpg

11

mooie foto hoor :)

12

bij komt het licht van de zijkant als ik foto's maak, ik zet dan aan de andere kant een ongevouwen taartdoos met de witte kant richting de taart, dan weerkaatst het licht iets en heb je minder schaduwvorming :)

Ik heb overigens een voedsel-standje op mijn camera en die zet ik altijd aan, scheelt ook een boel!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

wit rolgordijn van IKEA eronder/-achter :Y  dan krijg je geen kreukels of wat dan ook en het weerkaatst mooi.
Idd licht van 3 kanten proberen te krijgen ennn.... in Picasa bijv kun je de lichtsterkte van je foto optimaliseren O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

oh en als je overgaat op een rolgordijn, koop dan 1 die geschikt is voor de badkamer, die kan je nl afnemen als er een keer op geknoeid wordt :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

Wow, wat een hoop goede tips ! Daar gaat het helemaal goed mee komen :) Thnx!

16

Bonz schreef:

een eerste poging :

http://i50.tinypic.com/xmqrvb.jpg

Ik vind je poging erg geslaagd. Wat ik zo leuk vind is dat het net is of je taart een beetje "zweeft" Heel grappig!

Ben blij hier ook wat over te lezen. Ik heb een spiegel reflex en weet nog steeds niet waar je allemaal op moet letten. Handige tips!

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

17

Ik heb een witte plank(zo een voor in je kast) van 50(of 60) bij 150cm.
De plank fungeert als onder én achtergrond doordat ie zo lang is. Wat je met een rolgordijn natuurlijk ook hebt. Was er zelf alleen niet opgekomen, op dat rolgordijn :-)

Let bij je camera vooral op de witbalans!!
Staat die niet goed dan krijg je hele andere kleuren dan de oorspronkelijke.
Probeer flitsen te vermijden want dat geeft vaak ook een andere kleur.

Succes!