1

Onderwerp: stevig plaatsen van staande objecten

sjow.. moeilijke titel voor een simpele vraag

Hoe doen jullie dat toch?
Ik heb gisteren een barbapappa taart gemaakt en barbamama staat met een spaghettistokje in de taart. Ik heb de spaghetti goed ver in barbamama gestoken en toen in de taart.... toen viel ze om :s
Toen een langer stukje spaghetti in mama gestoken en met wat pipinggel op de taart geplakt/prikt...en nog steeds staat ze wankel.

hoe zetten jullie dat stevig vast? Toch RI maken.. vind dat zo een werk voor 1 poppetje:)

ow.. nog een spaghettivraagje...ik heb zo vaak dat mn spaghetti afbreekt door t gewicht van t poppetje als ik het weer eens te lomp vast pak.. t breekt dan natuurlijk net in t poppetje af en is er dan met geen mogelijkheid meer uit te krijgen. ( wilde al bijna een medische pincet gaan aanschaffen ofzo :) )

Iemand suggestie's?? tips..????

2

Re: stevig plaatsen van staande objecten

Saté prikkers gaan gebruiken i.p.v. spagetti.
Heb ook altijd ruzie met de spagetti!  :grr:  :rolleyes:

Dat is toch een TAART waard!

3

ik ben juist overgestapt van de sateprikkers naar spaghetti ivm splinters en eetbaarheid.

Maar ..bedankt voor t lezen van mn hele verhaal en t meedenken :)

4

Ik gebruik lollystokjes, die je ook voor de cakepops gebruikt.
De poppetjes worden op die stokjes geboetseerd en dan zet ik ze in styrofoam te drogen en ze gaan pas op het laatste op de taart.
Vooral omdat ik bang ben dat die stokjes door het opslorpen van vocht toch wat stabiliteit verliezen.
Maar alleszins is het wel een voedselveilig alternatief.

Als het echt grote popjes zijn, dan gebruik ik van die dunne dowels die ik op maat zaag. Of ik zet ze op een stevig karton of cakeboard dat ik dan bekleed en bovenop de taart zet (gestut dan wel).

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Ipv 1 stukje spaghetti gebruik je er een paar meer. Je hebt dan iets meer stevigheid.