1

Onderwerp: Maten taart voor bruidstandaard

Wie o wie kan me helpen??? Er komt morgen iemand langs voor een offerte voor een bruidstaart. Ik wil nu graag weten welke maten taart ik het beste kan gebruiken bij een 4 laagse en een 5 laagse taardstandaard. In de webshop hebben ze een 4 laagse en er staat erbij dat de plateus 19,5, 24, 31 en 34 zijn. Welke maten taart blijft mooi op zo'n standaard? Weet iemand ook welke maten een 5 laagse standaard heeft en weet de vraag welke maten taarten blijft het mooist erop?

Hopelijk dat jullie me kunnen helpen zodat vandaag een offerte kan samenstellen.

Het betreft zo'n taartstandaard http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/etagere%204%20laag.jpg

Groetjes

Lisette

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

2

Re: Maten taart voor bruidstandaard

Je taarten moeten uiteraard wel een beetje kleiner zijn, zodat je roosjes of andere versieringen nog langs de rand kan leggen. Het rare vind ik een beetje dat de plateautjes niet 'gelijkmatig' verspringen en ook niet een paar cm groter zijn dan de standaard bakvormmaten. Het wordt dus denk ik een beetje puzzelen met de vormen die je hebt, of een taart op maat snijden. Misschien kun je het eerst met papier uitproberen en dan meten hoe dat wordt?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Wat Yvonne zegt vin ik nou ook...welke bakblikken horen nu bij dit soort standaards ??
Neem aan dat er bij het merk van de standaard ook bakblikken zijn ?:S

Zie het weet mag het zeggen :D

4 Laatst bewerkt door Lies (16-02-2008 10:06)

Ik heb de standaarden nog niet. Het gaat om een taart voor 180 personen, dus ik moet uitrekenen hoeveel "losse taarten"ze nodig hebben. Natuurlijk is het ook belangrijk om de prijs te kunnen berekenen.

tom poes schreef:

Je taarten moeten uiteraard wel een beetje kleiner zijn, zodat je roosjes of andere versieringen nog langs de rand kan leggen. Het rare vind ik een beetje dat de plateautjes niet 'gelijkmatig' verspringen en ook niet een paar cm groter zijn dan de standaard bakvormmaten. Het wordt dus denk ik een beetje puzzelen met de vormen die je hebt, of een taart op maat snijden. Misschien kun je het eerst met papier uitproberen en dan meten hoe dat wordt?

Ik vind de maten van de plateaus ook heel raar. Het bijsnijden van de taarten zie ik niet zo zitten. Stel je voor dat het niet goed gaat, dat is vragen om stress hahahaa

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

5

Ik vind het ook een beetje raar, want als je naar die van Wilton kijkt zie je dat ze mooi aflopen qua maten en ook precies passen, ze rekenen 2" (dus 5 cm) groter plateau dan de taart.

Verder kan ik je dus niet echt helpen :S sorry

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

hoi Lies,

Ik ga zelf mijn bruidstaart maken en ook met een 5 laags plateau.

Om aan de maten te komen van de aparte maten van de bakvormen gebruik ik een verstelbare bakring/rand. ook te krijgen in de webshop, bij bakvormen-> bakranden.

en dan zoveel kleiner als de standaard als dat je mooi vind natuurlijk.

gr. kim

7

o ja de maten van de meeste 5 hoog standaards zijn.

Kunststof bruidstaartstandaard-5 etages Plateaudiameters in cm: 20-25-32-40-44

ik zelf ga de taarten 4 of 5  cm  kleiner maken als de plateaus.

8

Hoi Lies,

Aparte maten zeg!
Mocht je een verstelbaar bakring nodig hebben - mag je die van mij wel lenen.

Groetjes
Sal

Groetjes Tweety!