1

Onderwerp: Hoelang van te voren kan ik de botercreme voorbereiden

Ik moet morgenmiddag een taart maken voor mijn schoonzusje maar morgenochtend moet ik al vroeg weg dus nu was mijn vraag of ik de botercreme (van de mix) al zo ver kan voorbereiden dat ik de mix, water en poedersuiker al bij elkaar doe en dit afgedekt vanaf 18.00 uur vanavond tot 13.00 uur morgenmiddag kan laat staan om er dan de boter bij te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee want ik begreep dat je dit mengsel toch wel een uur moet laten staan maar ik heb de rest al voorbereid dus ik wil als ik thuis kom meteen gaan vullen en bekleden en niet nog een uur hoeven wachten.

Mocht dat te lang zijn, zou ik dan wel vanavond dit mengsel kunnen maken en er morgenvroeg de boter bij doen en dan afgedekt buiten de koelkast laten staan tot smiddags?

2

Re: Hoelang van te voren kan ik de botercreme voorbereiden

Volgens mij wel hoor. Zelf meng ik het altijd 's avonds laat, laat het 's nachts staan, haal gelijk de boter uit de koelkast en de volgende morgen mix ik de boter en meng ik het.
Dan kan ik gelijk doorgaan.

3

Zo doe ik het ook.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4 Laatst bewerkt door Astrid73 (19-07-2012 18:53)

Oeps, te ongeduldig :o

5 Laatst bewerkt door Astrid73 (19-07-2012 18:54)

1x is genoeg  :D

6

Ja hoor maak hem ook altijd van te voren!

7 Laatst bewerkt door chan1985 (19-07-2012 18:57)

ik mix de boter er ook weleens meteen met de rest van het mengsel doorheen, en dat gaat ook prima

En volgens mij kan je als de BCmix klaar is,  max. 1 week in de koelkast blijven staan voordat deze bederft