1

Onderwerp: bakken van taart

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden ben ik ook begonnen met het maken van taarten. Nu heb ik alleen 1 probleem. Wanneer ik mijn taart bak (maakt niet uit wat voor grootte), wordt hij hobbelig.
Wanneer ik er dan de fondant overheen leg, blijf je dit zien.
Bij anderen zie ik altijd dat hij zo mooi egaal en plat blijft. Hoe doen jullie dat?
Ik bak in 3 etappes, van 150 graden tot 170 graden.

Groetjes Annemiek

2

Re: bakken van taart

hoi hoi, welkom op het forum!

draai je je taart om na het bakken?
of zitten de bobbels aan de zijkant?

3

Hey,

ik bak de taart hoe ik hem in de oven zet en heb boven op de taart de bobbels zitten. Haha moet je de taart dan draaien?

4

Hoi Mieky,

je zou de bovenste laag er dun af kunnen snijden en verder glad kunnen afsmeren met botercreme, zodat hij wel egaal wordt of je draait de taart, voordat je gaat vullen en decoreren om, zodat de rechte, strakke onderkant de bovenkant wordt  :) !!

Suc6 met bakken!

5

Ik meld je even want je staat op de verkeerde plek. Je wordt even later door één van de moderators verplaatst.

Om het echt glad te krijgen, kun je gebruik maken van ganache. Zie het recept hier op de site.

6

ik draai idd mijn taart altijd om. tijdens het koelen al. dan zakt de bodem weer aardig plat en heb je de strakke boden op de bovenkant....  :Y

7

Welkom op het forum :)

Je topic staat inderdaad in de verkeerde rubriek

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

ok bedankt voor jullie reactie. Ik ga hiermee aan de slag. En jullie horen het resultaat wel.