1

Onderwerp: Vraagje over houdbaarheid aardbeienmousse.

Voor zondag wil ik een taart maken die gevuld is met de aardbeienmousse uit de recepten.

Die bestaat uit slagroom/suiker/aardbeien/gelatine/limoensap

Zou ik deze vrijdag al kunnen maken en goed gekoeld en afgesloten kunnen bewaren en dan zondag de taart opeten? Of vinden jullie dat toch net iets te lang?

Bedankt vast voor de reakties :)

2

Re: Vraagje over houdbaarheid aardbeienmousse.

Liever niet :nooo

Lukt het je echt niet om het zaterdag(avond) te maken?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Goed gekoeld en afgesloten en voor eigen gebruik zou ik het zeker doen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Ja hoor, kan gerust.

Ik bak taart, ik eet taart, ik ben taart.
groetjes Ingrid

Hangt er inderdaad helemaal vanaf of het voor jezelf is of dat je bakt in opdracht. Omdat het 'meestal' wel goed gaat, zal het voor jezelf niet zo'n probleem zijn om een bavarois 2 dagen te bewaren. Tegelijkertijd voel ik mezelf ook verantwoordelijk als ik mijn kleine kinderen laat mee-eten, een zwangere zus of een oudere oma. Dus of je het nou meteen als norm moet nemen..
Maar als je bakt voor anderen kan het gewoon niet. EEnmaal opgeklopte slagroom is 1 dag houdbaar. 1 dag...  das niet veel. Maar goed, dat zijn de regels waar een banketbakker zich ook aan moet houden.

6

Hoi en bedankt voor jullie hulp! Ja het is voor eigen gebruik. Er komen geen bejaarden, kleine kinderen of zwangeren. Ik wil het vrijdagavond  maken omdat ik dan op zaterdagmorgen de taart kan vullen en 's avonds kan decoreren en zondagmorgen dus aansnijden. Als ik hem zaterdagavond pas maak wordt het een beetje krap in tijd..

Kent iemand het aardbeienmousse recept uit de recepten trouwens? Is dat de moeite waard of weet iemand een nog beter recept?

Mieperdemiep maar al die slagroomtaarten bij de supermarkt dan, die gooien ze toch ook niet na 1 dag weg? Zou dat officieel wel moeten? Want dat gebeurt hier echt nooit  :nooo

Aan de slagroomtaarten van de supermarkt zijn conserveermiddelen toegevoegt, vandaar..

recept van aardbeibavaroise (mousse) is op zich prima, hoor. Ik maak zelf de gelatine niet met water aan, maar met de limoensap.

8

Bedankt mieperdepiep :)