Onderwerp: Marsefond
Hallo allemaal,
Ik ben echt nog een beginner, ik heb een tijd terug een begincursus gedaan en sindsdien een aantal taarten gemaakt, ga binnenkort eens een 3d taart proberen!
Nu heb ik afgelopen zaterdag de combi van marsepein en fondant (lees: marsefond) geprobeerd als bekleding van de taart. De vrouw van de cursus vertelde dat het beter buiten de koelkast kan blijven.
Maar man... Wat viel dit tegen!! sowieso was het veel zwaarder om door te kneden. Bovendien kreeg ik het bijna niet gekleurd. Ik heb er veel meer kleurstof doorheen gedaan dan dat ik ooit bij marsepein deed en nog was het niet echt de kleur die ik voor ogen had!
Wat is jullie ervaring? Ik heb ook een keer een taart gemaakt van alleen maar fondant, maar dat vond ik echt mierzoet.
Overigens heb ik zaterdag ook voor het eerst poppetje geboetseerd (een nieuwe verslaving is geboren ), maar ik vond dat er al scheuren in het fondant zat voordat ik al begonnen was. Ik had er expres geen tyclose in gedaan omdat het de bedoeling is dat het poppetje nog wel opgegeten word en ik begreep dat dit anders tanden gaat kosten
Wie o wie heeft er een antwoord voor mij?