1

Onderwerp: Tuttige vintage desserttafel

Voor mijn eigen verjaardag kon ik lekker doen wat ik zelf wilde: een desserttafel in vintage-stijl, en ik heb me laten inspireren door mijn verzameling tuttige theekopjes van de kringloopwinkel. Het waren allemaal schattige piepkleine hapjes, zodat je van alles wat kon proeven zonder vol te raken :)

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/8058_327006414054610_314033568_n.jpg
Het totaalplaatje. Met plastic kinder-coctailglaasjes, zelfgemaakte lavendel- en citroensiroop, en natuurlijk de theekopjes :D

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/406009_327005874054664_1306416769_n.jpg
Brownies met slagroom en frambozen, en frambozen-yoghurttaartjes, met een laagje witte chocolade op de bodem.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/531358_327005840721334_1981627588_n.jpg
Karamelbonbons, mmmm!

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/481986_327005810721337_813155785_n.jpg
Chocolade-aardbeien, blondies, aardbeien-soesjes, en chocoladecupjes gevuld met chocolademousse en rood fruit (aardbeien, frambozen en kersen).

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/532410_327005774054674_1576785663_n.jpg
Frambozenbonbons, en scones met frambozen-muntjam en clotted cream.

2

Re: Tuttige vintage desserttafel

Ziet er allemaal heerlijk en schitterend uit!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

3

Dat ziet er helemaal zalig uit. Ik denk dat niemand nee zegt tegen een uitnodiging van jou  :9

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

4

Ziet er prachtig uit en klinkt heerlijk. Zelf lavendel- en citroensiroop maken? Heb je een receptje?

Mijn hemel wat een heerlijkheden zo bij elkaar!!!
En het ziet er allemaal ook super profi uit.

Life is what you bake it.

Dat ziet er allemaal heerlijk uit zeg! Zou je je recept voor de karamelbonbons willen verklappen? Lijkt me superlekker!

Mooi gedaan, maar niet mijn smaak  ;)

www.bruidstaartdecoratie.nl
Taart en decoratie! Doe inspiratie op voor bruidstaarten in de fotogalerie.

8

Oh lekker.. dat zou ik wel lusten bij mijn kopje thee. :9

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

ziet er super mooi uit!

Lieve groetjes van Sabrina

10

Adriana69 schreef:

Ziet er prachtig uit en klinkt heerlijk. Zelf lavendel- en citroensiroop maken? Heb je een receptje?

De lavendelsiroop heb ik gemaakt naar het recept van kristien: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=200644

Citroensiroop is erg makkelijk, en erg lekker:
Schil 4 citroenen dun, en pers ze uit.
Breng 2 deciliter water met 200 gram suiker aan de kook, en kook tot alle suiker is opgelost. Giet het kokende suikerwater over de citroenschillen. Voeg het citroensap toe, en laat afkoelen. Giet de siroop door een fijne zeef.
Aanlengen met water of spa. Ook heerlijk met een takje munt erin! :9

11

merelstaartjes schreef:

Dat ziet er allemaal heerlijk uit zeg! Zou je je recept voor de karamelbonbons willen verklappen? Lijkt me superlekker!

Ik zou het graag delen, maar ik heb de karamel een beetje op gevoel gemaakt, en niet opgeschreven hoeveel van alles ik erin deed. Als ik ze nog eens maak (en het lukt weer) zal ik het opschrijven en delen!

Maar ruwweg: getempereerde pure chocolade in de bonbonvormpjes gieten, en dan meteen weer leeggieten zodat je een zo dun mogelijk laagje chocolade krijgt.

Karamel maken door suiker te smelten en te laten karameliseren, van het vuur halen en slagroom beetje bij beetje erdoor roeren (pas op, het bruist heel erg en is loeiheet!), een beetje laten afkoelen, en dan een beetje roomboter erdoor roeren tot het helemaal gesmolten is. Dan laten afkoelen tot kamertemperatuur.

In elk cupje chocolade een beetje karamel doen, bijna helemaal tot het randje. Dan het geheel in de koelkast zetten tot de karamel flink stevig is. En dan eruit halen, en over de bonbons een dun laagje chocolade strijken, zodat de cupjes afgesloten zijn.

Ik moet nog flink oefenen, want er zaten nog flink wat luchtbelletjes in. Maar het was wel heel erg leuk om te doen!

12

Klinkt goed en geloof best dat het ook allemaal erg lekker smaakte :)

13

Wauw, wat een hoop soorten...voor elk wat wils. Heel mooi.

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

14

Ohhh ziet er heerlijk uit allemaal! Wat n leuke ideetjes.

Ziet er echt super uit! En je kopjes ook!

facebook.com/caro.taartencupcakes

16 Laatst bewerkt door dancebabe (17-07-2012 06:55)

om de luchtbelletjes uit je chocolaatjes te krijgen moet je paar keer (zachtjes) de silicone vorm op je werkblad "laten vallen" . Helpt bij mij in iedergeval wel.

Trouwens helemaal vergeten te zeggen :o . Ziet er natuurlijk prachtig uit :thumb:  :9

17

dat ziet er allemaal heel mooi en lekker uit! mag ik vragen hoe je de frambozen-yoghurttaartjes hebt gemaakt (je hebt het er maar druk mee  :D )? en dan bedoel ik vooral qua vorm en bodem. ik zou dit wel a la monchoutaart willen doen.

18

Ziet er heerlijk uit Anna!!! :P

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

19

Het ziet er superlekker uit en ook helemaal leuk in die stijl!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

20

Wederom heel erg bedankt allemaal! Volgend jaar moeten jullie allemaal maar komen, dan kan ik nog veel meer uitproberen ;)

renata2 schreef:

dat ziet er allemaal heel mooi en lekker uit! mag ik vragen hoe je de frambozen-yoghurttaartjes hebt gemaakt (je hebt het er maar druk mee  :D )? en dan bedoel ik vooral qua vorm en bodem. ik zou dit wel a la monchoutaart willen doen.

Ik heb een siliconenvorm gevuld met een kwarktaart-achtig mengsel (maar dan met griekse yoghurt ipv kwark), dat in de vriezer gezet tot het lekker hard was, en toen een standard kwarktaartbodem van lange vingers en boter gemaakt. Dat er bovenop drukken, en weer koud laten worden. Ta-daaaa! Veel plezier ermee! :)

21

Wauw! Super mooi gemaakt. Je zult wel heel veel complimentjes hebben gehad!

22

Annataart schreef:

Wederom heel erg bedankt allemaal! Volgend jaar moeten jullie allemaal maar komen, dan kan ik nog veel meer uitproberen ;)

renata2 schreef:

Ik heb een siliconenvorm gevuld met een kwarktaart-achtig mengsel (maar dan met griekse yoghurt ipv kwark), dat in de vriezer gezet tot het lekker hard was, en toen een standard kwarktaartbodem van lange vingers en boter gemaakt. Dat er bovenop drukken, en weer koud laten worden. Ta-daaaa! Veel plezier ermee! :)

bedankt voor de uitleg! klinkt goed te doen  :)

23

Het ziet er allemaal heerlijk uit........... :thumb:

24

jeetje ,erg bedankt voor alle info  :thumb:  :thumb:  :thumb:
groetjes Carla

25

hmmmmm ik krijg er trek van!