1

Onderwerp: Lactosevrije botercreme

Dit recept heb ik gevonden op culy.nl.
Ik vond alleen de verhouding boter/suiker een beetje raar dus dat heb ik aangepast naar 1op1.

250gr wajang plantaardige margarine uit de wikkel.
250gr poedersuiker
1 ruime eetlepel soya melk van alpro
1 ruime theelepel vanille aroma

Boter eerst een paar minuten luchtig kloppen in de mixer.
Dan beetje bij beetje de poedersuiker er door.
Als de suiker goed is opgenomen de melk en vanille erbij en nog even goed laten mixen.

Ik vind em nog niet zo lekker als de crème gemaakt met de mix maar het is een aardig alternatief. Prima om dijkjes mee te spuiten en af te smeren. Vullen doe ik liever met iets dat minder machtig is.

Succes!

2

Re: Lactosevrije botercreme

Dan ben ik wel nieuwsgierig naar het originele recept. Want dit is dan weer de gewone 1:1.

Idd te machtig om mee te vullen. (Maar wel weer heerlijk om tussen 2 biscuitjes te smeren als alternatief voor Prinskoekjes en zo.  :9  )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Lactosevrije botercreme

Dit is de link naar het recept. Met 250gram boter was t genoeg om een taart met meppertje af te smeren en dijkjes te spuiten.

4

Re: Lactosevrije botercreme

http://www.culy.nl/recepten/lactose-vrije-cupcakes/
Oei oeps t linkje natuurlijk

5

Re: Lactosevrije botercreme

Je kunt ook custard maken en ipv melk water gebruiken. Ik vind dat niet lekker, maar mijn kleindochter wel. Ik maak dit wel eens voor in schelpjes, onder het fruit.
Wellicht kan dit ook aan bovenstaande botercreme toegevoegd worden en zo een vulling krijgen die minder machtig is.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

Re: Lactosevrije botercreme

Femmel schreef:

http://www.culy.nl/recepten/lactose-vrije-cupcakes/
Oei oeps t linkje natuurlijk

oh zo!! Maar dat wordt wel vaker gedaan hoor in die verhouding. Is niet gek. Krijg je een minder vette bc van.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: Lactosevrije botercreme

Ik maak hem met plantaardige margarine, poedersuiker, een smaakstof en alpro soja cuisine. Die laatste is nl erg romig...lijkt qua structuur op kookroom. Deze zorgt er voor dat het meer op botercreme lijkt, je krijgt meer die romige smaak dan dat je het idee hebt dat je een hap margarine neemt. Ik spuit er zelfs toeven mee.
De verhoudingen varieren afhankelijk van waar ik het voor gebruik.

This too shall pass!

8

Re: Lactosevrije botercreme

Ik maak hem met plantaardige margarine, poedersuiker, een smaakstof en alpro soja cuisine. Die laatste is nl erg romig...lijkt qua structuur op kookroom. Deze zorgt er voor dat het meer op botercreme lijkt, je krijgt meer die romige smaak dan dat je het idee hebt dat je een hap margarine neemt. Ik spuit er zelfs toeven mee.
De verhoudingen varieren afhankelijk van waar ik het voor gebruik.

This too shall pass!

9

Re: Lactosevrije botercreme

Natadja schreef:

Ik maak hem met plantaardige margarine, poedersuiker, een smaakstof en alpro soja cuisine. Die laatste is nl erg romig...lijkt qua structuur op kookroom. Deze zorgt er voor dat het meer op botercreme lijkt, je krijgt meer die romige smaak dan dat je het idee hebt dat je een hap margarine neemt. Ik spuit er zelfs toeven mee.
De verhoudingen varieren afhankelijk van waar ik het voor gebruik.

Bedankt voor de tip! Ik ga em zeker uitproberen.
:thumb: