1

Onderwerp: Swirl\toef botercreme of mix of way anders

Wat gebruiken jullie als toef/swirl op een cupcake ?

Botercreme 1/1 of botercrememix ?
Is de mix stevig genoeg om een mooie toef te maken en dat ie ook zo blijft ?

Is er misschien een andere optie dan botercreme ? Het moet wel buiten de koelkast kunnen, het is de eerste keer dat ik ze maak maar het is voor een verjaardag en ze moeten buiten de koelkast kunnen....

2

Re: Swirl\toef botercreme of mix of way anders

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/102/ … +cupcake?/

Verder kom je via de zoekfunctie toch veel antwoorden/tips en ideetjes tegen. Succes!

ik zelf vind meringue botercreme lekkerder dan die van de mix.
1:1 botercreme is eigenlijk alleen om af te smeren.

Ik zelf maak veel toeven met de kloppudding van dr oetker. Helaas door de slagroom niet lang buiten de koelkast te bewaren. Het gaat wel voor een uurtje of 2 maar veel langer zou ik niet doen.

Je zou eens bij bakken en vullen tussen de vullingen voor buiten de koelkast kunnen kijken. als het stevig genoeg is om een toef te spuiten kan het op een cupcake.

4

Dank jullie !
moet gaan lukken  :P

5

Ik vind zelf een toef van chocoladeganache erg lekker, maar die kan je ook niet eeuwig buiten de koelkast bewaren  :nooo  (jammer genoeg ;) )

Groetjes, Monique

6

Ganache is prima buiten de koelkast houdbaar..

Slagroom truffels zijn ook gevuld met ganache, maar hoeven toch echt niet in de koelkast bewaard te worden. Door de verhitting van de slagroom is deze heel goed buiten de koelkast houdtbaar..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!