1

Onderwerp: Koekjes met ijstang

Voor amerikaanse koekjesrecepten is het vaak handig om het deeg met een kleine ijstang op de baklpaat te scheppen. Hiervoor is echter wel een hele kleine ijstang nodig als je geen reuzekoekjes wilt hebben. Weet iemand misschien waar je zo'n kleine ijsschep koopt? Mag een webshop zijn maar kan niet van de makro ofzo zijn omdat ik daar geen toegang tot heb.
Alvast bedankt!

2

Re: Koekjes met ijstang

In een kookwinkel of bol.com/nl/l/koken-tafelen/koken-kookgerei-ijsscheppen/N/11794/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020323603kth

Ik heb een kleine ijstang van de Xenos

4

blackeyedgirl schreef:

Ik heb een kleine ijstang van de Xenos

Daar hebben ze volgens mij alleen maar middelgroten, en die heb ik al...
Ik zoek echt met een diameter van 35 mm of minder, maar die van bol.com zijn 17 euro, en dat vind ik een beetje overdreven, daarvoor blijf ik wel balletjes draaien met mijn handen. :think:

5

Die van de Xenos heb ik ook. Heeft een doorsnede van 45mm.

6

Bij de Sligro verkopen ze ijstangen in verschillende maten.

Wat je anders ook kunt doen is de eetlepel van de set maatschepjes gebruiken. Want die ijstanden van de Sligro zijn van zeer goede kwaliteit maar dus ook aardig aan de prijs.

7

djehr schreef:

Wat je anders ook kunt doen is de eetlepel van de set maatschepjes gebruiken. Want die ijstanden van de Sligro zijn van zeer goede kwaliteit maar dus ook aardig aan de prijs.

Ik ben een meisje van 13 jaar en heb geen toegan tot zulke groothandels...

8

Een meloen balletjes uitsteker? Ik verdenk die amerikanen ervan dat ze gewoon een grote ijstang nemen :D

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

9 Laatst bewerkt door djehr (13-07-2012 17:54)

Faytjoe schreef:
djehr schreef:

oh sorry, dat wist ik niet :o . Maar dan zou ik kijken of jullie die maatlepeltjes hebben en dan de grootste gebruiken. Vind dat zelf een mooie maat voor een koekje

[edit] lees nu pas dat je 35 mm of kleiner wil. De eetlepel is 45 mm

Inderdaad een meloenbolletjestang. DIe kun je bij Xenos kopen. Een pommes parissienneboor heet dat officieel.

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

11

djehr schreef:
Faytjoe schreef:
djehr schreef:

oh sorry, dat wist ik niet :o . Maar dan zou ik kijken of jullie die maatlepeltjes hebben en dan de grootste gebruiken. Vind dat zelf een mooie maat voor een koekje

Maakt niet uit hoor :). Ik doe het nu ook inderdaad met tablespoons, en dan vraag ik mijn kleine broertje of hij de balletjes wil draaien maar ideaal is dat niet. Van een ijsschep vind ik het handige juist dat het er zeg maar in mooie balletjes eruit 'floept'.

12

Taarten van Kris schreef:

Inderdaad een meloenbolletjestang. DIe kun je bij Xenos kopen. Een pommes parissienneboor heet dat officieel.

Ja, daar heb ik ook aan gedacht maar dan kan je het koekjesdeeg er niet goed 'uitfloepen' en dan blijft het geen mooi balletje.

13

Af en toe in heet water dopen en het floept er zo uit. Werkt ook voor cakepops en truffels van ganache alleen zijn die dan wel klein.

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

14

NatalieAnne schreef:

Af en toe in heet water dopen en het floept er zo uit. Werkt ook voor cakepops en truffels van ganache alleen zijn die dan wel klein.

Bedankt voor de tip! Die dingen kosten toch niet zo veel bij de xenos dus het is de moeite waard om te proberen!