1

Onderwerp: Help, plaksel in bakvom verwijderen. Hoe?

Ik heb gsiteren bakvormen van pme gekocht, heel mooi, maar dat verrotte papiertje wat met plaksel vast zit...
Ik krijg het er echt niet ui! Ieman dtips?

2

Re: Help, plaksel in bakvom verwijderen. Hoe?

wij gebruiken thuis altijd wasbenzine om lijm te verwijderen. Maar of dat goed is voor de bakvorm :think:   durf het je niet te zeggen

3

Ik rol er gewoon even over met mijn vingertoppen, zodat het lijmlaagje/lijmpropje loslaat. Nog nooit problemen mee gehad. Daarná, voor het allereerste gebruik, was ik hem op de hand af zodat ook alle restjes écht weg zijn.

4

Ik was 'm altijd gewoon voor 't eerste gebruik goed af met warm water en afwasmiddel.
Ik meld je trouwens even, want bakvormen hebben geen snoertje. Je mag naar bakken&vullen.

Groetjes,
Marieke

5

ja ik vond dat ook irritant. Maar idd ff rollen en dan afwassen.
Het gaat er in het begin niet helemaal uit lijkt het, maar later verdwijnt het gewoon. Ik bak mijn lege vormen altijd ff in, 30 min leeg op 175 graden. Ik heb dat gehoord van Soesa waar ik ze kocht en heb dat daarom met al mijn vormen gedaan.

6

Grantaime schreef:

Ik meld je trouwens even, want bakvormen hebben geen snoertje. Je mag naar bakken&vullen.

[MOVE] -> bakken & vullen? tja..........denk het wel

7

Ja ik twijfelde al bakken en vullen of keuken:)

Die tip van inbakken ga ik gebruiken! Klinkt logisch eerst ff leeg te doen! Bedankt.
Na een half uur met afwas, nagel en vinger eroverheen lijkt het weg...haha. Rollen alleen hielp niet...

8

Karin09 schreef:
Grantaime schreef:

[MOVE] -> bakken & vullen? tja..........denk het wel

In de sticky ervan staat dat je daar ook vragen over bakvormen kwijt mag :D

Groetjes,
Marieke

9

Oeps...