1

Onderwerp: Twee taarten voor maandag..

Ik wil graag twee taarten voor maandag af hebben. Zou de taart nog lekker zijn als ik ze op donderdag bak, vrijdag vul en afsmeer en dan in de koelkast bewaar (onder huishoudfolie bijvoorbeeld)?

Ik dacht er dan één op zaterdag en één op zondag te bekleden en decoreren.. maar is de taart dan niet oudbakken op maandag? Ik twijfel of ik al zo vroeg kan bakken en vullen.. of kan je dat oplossen door ze dan vrijdag ook meteen te bekleden na een paar uur in de koelkast? En dan zaterdag en zondag op m'n gemak afmaken? dat het fondant de taart goed houdt zeg maar..

Ik heb al gezocht op dit forum naar een oplossing, maar ik kom er niet echt uit.. alvast erg bedankt van een beginner!

Re: Twee taarten voor maandag..

als je ze donderdag bakt en vrijdag afmaakt
dan kun je ze evt beter in de vriezer doen in een pedaalemmer zak

of donderdag bakken en invriezen en zondag gaan afmaken

gr

3

Ik zit jammer genoeg tot over een week zonder vriezer (mooie nieuwe besteld, maar die zit nog op een boot uit China geloof ik  :s) dus ik heb alleen een koelkast..maar dat houdt de taart misschien niet goed genoeg?

Maak je ze voor jezelf of voor een ander?

Voor een ander vind ik dit niet kunnen.
Maak je het voor jezelf dan zou het kunnen mist je geen slagroom o.i.d. gebruikt. Ik denk wel dat maandag dan echt de uiterste dag is om te eten, ik zou dan niet langer bewaren want volgens mij is het dan niet lekker meer.

Mijn voorkeur zou hebben, nu beginnen met decoratie. Zorgen dat je zaterdag alle decoratie klaar hebt. Zaterdag/zondag bakken, vullen en bekleden en afwerken.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

5

Ze zijn voor op het werk van mezelf en m'n vriend. Hij een 3D-politieauto en ik een testtaartje voor een bruidstaart die ik over een maand moet maken. (eerste keer bloemen en parels, dus ik dacht ik test wat dingen uit en maak meteen de collega's blij met taart  :D )

Omdat ze gewoon op een tafel in die keukens komen te staan, zou ik sowieso alleen vullingen voor buiten de koelkast gebruiken (botercreme, vlaaivulling..).

Dus ja, voor mezelf, maar ik wil de collega's wel lekkere taart geven en geen uitgedroogde, oudbakken geval.. ;)

6

ik vind het erg lang donderdag bakken en maandag eten

7

IMadeCake schreef:

ik vind het erg lang donderdag bakken en maandag eten

ja het leek mij ook erg lang..maar ik dacht dat de fondant misschien zou helpen en je dan misschien toch vrijdag kon bakken. Dan maar eerst zoveel mogelijk van de decoratie maken en zaterdagmiddag bakken/afsmeren en zondag bekleden/decoreren dan.

Bedankt voor de hulp!

8

Maar niet onder huishoudfolie bewaren hoor!! Dan gaan ze heel erg zweten en dat wordt helemaal niks  :nooo Beter gewoon in een taartdoos in de koelkast zetten. Verder lijkt zaterdag bakken me inderdaad beter dan donderdag of vrijdag :)

Groetjes, Monique