1 Laatst bewerkt door Nokkie (10-07-2012 11:47)

Onderwerp: alternatief kleurstoffen voor bloemen van gumpaste

Welke kleurstoffen raden jullie een beginner aan die gum paste bloemen wil maken met de Wilton gum paste flower cutter set?

In het instructie boekje staat precies per bloem vermeld welke color dust, icing color en pearl dust gebruikt wordt maar na googelen ben ik er achter dat de Wilton color dust niet in Nederland verkocht mag worden i.v.m. bepaalde e-nummers.
Balen, nu weet ik niet wat ik moet bestellen.

Heel graag advies.

(ik had een overzichtje gemaakt voor welke bloem welke kleuren nodig zijn, als dat handig is om hierbij te vermelden dan hoor ik dat wel)

2 Laatst bewerkt door Tante Tien (10-07-2012 17:31)

Re: alternatief kleurstoffen voor bloemen van gumpaste

Gewoon met gelkleurstof van Wilton of Americolor kun je gumpaste prima kleuren hoor.

Tieneke

3

@Tieneke. Bedankt voor je reactie.
Klopt, dat zijn de icing colors, die heb ik ook nodig om de gumpaste te kleuren, maar daarnaast zou ik ook dust  willen gebruiken om ze te pimpen zodat de suikerbloemen wat natuurgetrouwer lijken.

Welke "kleurnummers" dust zijn erg handig om te hebben bij het maken van bloemen?
Ik denk aan bepaalde kleuren geel, groen, roze enz.

Nummers weet ik niet uit mijn hoofd, maar ik heb me laten vertellen door de eigenaar van de taartenwinkel bij mij in de buurt dat je het ook kan oplossen met wat eetbare glitterpoeder. Het enige nadeel daarvan is dat het wel zo uit je lichaam komt zoals het erin gaat  :+  had hetzelfde probleem als jij en ga vanavond dit alternatief uitproberen!

5

De webshop heeft wel dust van Wilton  :cool: http://www.deleukstetaartenshop.nl/--c-34_57.html

En dan heb je natuurlijk die van RD http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … 4_216.html

Echt wel eetbaar hoor!

Je hebt idd van RD ook non-toxic, die wordt idd niet verteerd, en is niet bedoeld om te eten (maar bloemen worden ws toch niet opgegeten). Mocht je er wel iets van binnenkrijgen ga je er in ieder geval niet door aan  ;)