1

Onderwerp: Mokka schuimtaart invriezen ??

Op 24kitchen zag ik bij Rudolphs bakkery een heerlijk mokka schuim taart voorbij komen, dochterlief keek mee en was er heel zeker van dat ze deze voor haar verjaardag wilde, maar ze wil ernaast ook een met fondant gedecoreerde taart waar best veel werk en tijd in gaat zitten, m.a.w. ik wil de mokka schuim graag al eerder maken en dan invriezen, maar ik weet niet of dit mogelijk is ?? Blijven de schuimlagen dan ook lekker ??
Kan iemand mij helpen met het antwoord hierop.

Alvast bedankt.

Het gaat overigens om deze taart http://www.24kitchen.nl/recepten/sander … okka&f[0]=im_113_field_chef%3A2612&f[1]=im_19_field_course%3A130&f[2]=bundle%3Arecipe

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

2

Re: Mokka schuimtaart invriezen ??

natuurlijk kan dat  zou m bevroren snijden
en het lekkerste is als je hem niet helemaal laat ontdooien

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Jaren geleden verkochten ze in Baarn de zgn TURCO-taart. (recept is geloof ik doorverkocht aan de plaatselijke bakker). De naam had niets met turken te maken, hoe ze er wel aankwamen weet ik niet. Deze turco-taarten werden alleen maar verkocht als ze in de vriezer geweest waren, ze werden er een beetje taaiig van. Heeeeel lekker  :P  :9  :Y

4

hilda55 schreef:

Jaren geleden verkochten ze in Baarn de zgn TURCO-taart. (recept is geloof ik doorverkocht aan de plaatselijke bakker). De naam had niets met turken te maken, hoe ze er wel aankwamen weet ik niet. Deze turco-taarten werden alleen maar verkocht als ze in de vriezer geweest waren, ze werden er een beetje taaiig van. Heeeeel lekker  :P  :9  :Y

turko is een merk naam van een fabriek waar ze brood en banket halffabrikaten produceren

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

5

Wellicht heb ik het verkeerd geschreven, ik weet alleen dat de bakker die het recept ontwikkeld had het voor veel geld heeft verkocht. Geen idee of het iets met de bewuste firma had.
Je kunt hem in elk geval invriezen.