1

Onderwerp: Hoe gebruik je je aardbeienvulling?

Ik krijg regelmatig het verzoek om aardbeien als vulling te gebruiken en heb tot nu toe steeds de aardbeienvlaai vulling gebruikt, omdat het geen aardbeien seizoen was maar ook omdat ik aardbeien meestal niet zo zoet vind van zichzelf. Zo'n blikje is natuurlijk lekker zoet en vaak goedkoper dan verse aardbeien (vooral buiten het seizoen dus).

Ik ben benieuwd hoe jullie je verse aardbeien als vulling gebruiken? Ik moet binnenkort 2 taarten maken (1 met mbc pistache en de andere met citroen) en beiden gecombineerd met aardbeien. Gewoon in plakjes snijden? in de suiker marineren? is dat niet te vochtig?

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd.

2 Laatst bewerkt door Carien (09-07-2012 23:05)

Re: Hoe gebruik je je aardbeienvulling?

aardbeienmousse maken, mbv de diepvriesaardbeien van appie  :)

En als het met bc moet, je gewone bc maken (mbc/mix/ ...) en daar de gepureerde aardbeien doordoen en klaar is Klara  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Hoeveel gepureerde aardbeien gebruik je dan door de mbo? En wat is jouw recept voor de mousse? een van de cliënten is moslim, dus ik mag geen gewone gelatine gebruiken.

Ik zat eigenlijk zelf te denken aan plakjes aardbeien die in de suiker gemarineerd hebben. Maar het idee trekt me niet zo waarschijnlijk omdat ik zelf niet van aardbeien hou. Trouwens beide dames hebben niet om mousse gevraagd maar om aardbeien. Ik vraag me af of mensen het dan merken/ vervelend vinden als je aardbeienvlaai vulling gebruikt?

4

weet niet of ze het merken, maar ik ben nou eenmaal niet van die kant en klare E-dingen :nooo
Aardbeien met beetje maizena/taartina erbij,dan heb je toch ook een soort vlaaivulling? :think:

effe gezocht:
Voor een vlaaivulling van vruchten zijn de volgende ingredienten nodig:
•1 pot of blik vruchten naar keuze (bijvoorbeeld kersen of frambozen) +/- 500 g uitgelekt
•1 zakje Taartina

Werkwijze:
1.Giet het sap van de vruchten en vang het op. Vul het sap eventueel met water aan tot 250 ml.
2.Neem 3 eetlepels van het sap af en meng dit met de inhoud van het zakje taartina.
3.Verwarm de rest van het sap. Zodra het sap kookt neem je de pan van het vuur.
4.Roer het mengsel van Taartina er door en breng het geheel onder voortdurend roeren weer aan de kook. Nu van het vuur nemen en de vruchten toevoegen.
5.Laten afkoelen voor gebruik.
  :)

5 Laatst bewerkt door Carien (09-07-2012 23:17)

ik gebruik zelf het aardbeienmousse recept van hier, maar daar zit idd gelatine in....
Ik maak bc mbv 250gr boter en bij die hoveelheid bc doe ik 250gr aardbeien. Is niet meer dagen buiten de koelkast houdbaar, maar een taart is ook bedoeld om op te eten ;)

lees nu je naam pas eigenlijk... dan mag je toch ook geen pakjes/blikjes gebruiken O-)  ;)

6

Zelfgebakken schreef:

Ik zat eigenlijk zelf te denken aan plakjes aardbeien die in de suiker gemarineerd hebben.

Even een tip: echte, goede, Hollandse aardbeien zoals je nu overal vindt zo mídden in het seizoen hebben zeker géén (extra) suiker nodig: die zijn van zichzelf al heerlijk zoet(ig) en precies goed van smaak. Door er nog (veel) meer suiker aan toe te voegen haal je juist die heerlijke aardbeien-zoete smaak weg..... :Y

(Is mijn bescheiden mening :o)

7

Taartina is ook te binden met gewoon wat vloeistof ( water, sap, limonadesiroop).

Met aardbeien

Ik zou:

Een beetje boter ( echt dun laagje) of chocolade op de biscuit strijken om vocht doortrekken te voorkomen,
dun laagje pudding erop om de aardbeien te plakken en om het lekker smeuïg te maken..

Dan de aardbeien erop, wat lauwe taartina erover schudden en wachten tot die koud is voordat je verder gaat met de volgende laag.

Die volgende laag heb je natuurlijk aan de onderkant ( die je op de aardbeien legt) ook voorzien van een dun laagje boter of chocolade ter voorkomen van vocht doortrekken.

Gaat best goed komen

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

Nou dames... ik ga eens aan de slag met taartina dan, ben zeer benieuwd.

@Annick, ik had gisteren nog aardbeien die niet zoet waren, ik doe er altijd suiker of zoetstof op vandaar dus dat ik een beetje huiverig ben om met verse aardbeien te werken.

Als ik kook en bak...maak ik altijd alles zelf....behalve die aardbeien dus   :|