1

Onderwerp: het nieuwelingetje

hallo allemaal,
ik ben priscilla en ik vind het super leuk om taarten te maken en cupcakes! alleen iik heb pas een keer een taart gemaakt en dat was na 2x pas gelukt:P want in het recept stond dat ik de eieren enzo gewoon eraan moest toevoegen maar omdat het eigeel er nog bij zat rees het biscuit niet goed. maar ik wil nu zo'n biscuit mix ghaan gebruiken maar meot je daarbij ook het ei scheiden?
groetjes priscilla!!!

2

Re: het nieuwelingetje

Welkom op het forum, Priscilla.
De rubriek "Ons kent ons" is om je voor te stellen; als je vragen hebt, kun je die beter posten in één van de andere rubrieken.

Voor het maken van biscuitmix hoef je de eieren niet te scheiden.

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Misschien heb je je biscuit inmiddels al gebakken, dus dan komt mijn antwoord een beetje laat. ;) Maar je kunt (bij gebruik van de mix) het beste eerst de eieren luchtig mixen (1 minuutje ofzo). Daarna het water en de biscuitmix erbij doen. Alles samen 10 minuten mixen (8 min. op de hoogste stand van je mixer en 2 min. op de laagste stand). Biscuit wordt dan lekker luchtig en hoog. Succes! :)

4

super bedankt ;)

5

MirandaB schreef:

Misschien heb je je biscuit inmiddels al gebakken, dus dan komt mijn antwoord een beetje laat. ;) Maar je kunt (bij gebruik van de mix) het beste eerst de eieren luchtig mixen (1 minuutje ofzo). Daarna het water en de biscuitmix erbij doen. Alles samen 10 minuten mixen (8 min. op de hoogste stand van je mixer en 2 min. op de laagste stand). Biscuit wordt dan lekker luchtig en hoog. Succes! :)

Doe ik nooit hoor! Gewoon alles in 1 keer bij elkaar in de kom; 8 min. op de hoogste stand; 2 min. op de laagste stand en je mix is klaar om te bakken. Krijg altijd hele mooie luchtige biscuits.  :Y

Dat is toch een TAART waard!

6

Ligt ook aan of je een handmixer of een luxe mixer hebt, want hoe hoger de toeren heluchtiger het wordt. Dat heb ik zelf ervaren.

7

Dat klopt wel een beetje, maar je moet er vooral voor zorgen dat de gardes niet helemaal onder het beslag gaan. Als je ze nog een stukje boven het beslag houdt, klop je de lucht er namelijk in en wordt je biscuit dus heerlijk luchtig.
Niet te veel tegelijk mixen dus; dan liever in 2x.  ;)

Dat is toch een TAART waard!