1

Onderwerp: Hoeveel framboosjes ???

Als ik een stapel van 15 - 20 en 25 wil gaan gebruiken en ik snij iedere laag door twee, hoeveel framboosjes heb ik dan nodig als ik deze heel op iedere laag en dicht op elkaar wil leggen ??

Aantal of natuurlijk het gewicht zou ik graag willen weten.

Ik hoop dat iemand dit weet.

2

Re: Hoeveel framboosjes ???

heel veel denk wel anderhalve kg :think:

ben je niet bang dat t te nat wordt?

en t lijkt me nu ook niet bepaald gunstig voor de kostprijs 

1 laag gecombineerd met slagroom of creme lijkt mij meer dan voldoende voor de smaak

maar t is jouw feestje ;)

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

waar je ook op moet letten is dat als je hele frambozen gebruikt het soms wat zuur kan zijn.

als ik brownie cheescake maak gebruik ik 1 bakje frambozen van 150 gram.  daar zitten er dan ongeveer 25 in. ik doe dan 1 framboos per stukje.
wil je ze smal naast elkaar leggen dan heb je voor een 25 cm vierkant 4x zoveel nodig.

ik denk dat je dan zomaar voor de 3 taarten 9-10 doosjes nodig hebt  :s

4

Ten eerste denk ik dat dat een duur grapje wordt ( 1 doosje frambozen kost al gauw 2,50 / 3,00 Euro ) maar misschien is dat wel geen probleem , daar kan ik niet over oordelen . Wat zeker is is dat het geheel erg nat zal worden plús ook best wel zuur van smaak.

Als ik frambozen gebruik in een vulling dan verwerk ik ze in slagroom : een handje geprakte frambozen door de slagroom roeren. Dan combineer je het zoete van de slagroom met het zure van de frambozen , héérlijk hoor ! Desnoods leg je er hier en daar nog een hele framboos op .

Carpe Diem !

5

Je kunt ook de (overheerlijke  :9) diepvries frambozen van AH gebruiken, kost euro 1,89 per doosje. Stuk goedkoper dan de verse en toch nét zo lekker.

6

annick67 schreef:

Je kunt ook de (overheerlijke  :9) diepvries frambozen van AH gebruiken, kost euro 1,89 per doosje. Stuk goedkoper dan de verse en toch nét zo lekker.

Maar eenmaal ontdooit toch wel erg nat..

Carpe Diem !

7

monique63 schreef:
annick67 schreef:

Maar eenmaal ontdooit toch wel erg nat..

Dat heb ik nog niet gehad en als het wel zo was, geen last van gehad.......

8

Ik heb ergens gelezen op dit forum dat als je de diepvries framboosjes gebruikt, je ze na het ontdooien een centimeter uit elkaar op de taart moet leggen. Zodat de vulling geen last heeft van het vocht wat uit de framboos komt.

Groetjes San

9

Oe heb ik nog nooit gedaan en serieus, ik heb er nog nooit iets over (terug)gehoord en/of zelf last van gehad.

Ik heb absoluut geen verschil gemerkt tussen verse frambozen en/of de diepvries, beide gebruikt. Ik ben nu eenmaal verslingerd aan frambozen......  :9  :9  :9

Maar goed: het staat een ieder natuurlijk vrij om te gebruiken wat hem/haar het best bevalt. ;)

Je zult, hoe dan ook, véél frambozen nodig hebben denk ik.....  :Y

10

ik zou ook iedere laag anders doen, gewoon voor meer diversiteit in smaak en textuur. Om de taart interessant te houden alleen al. Overal dezelfde vulling lijkt me saai, niet?

11

Ik heb pas een 20 cm taart met 1 laag frambozen gevuld. Daar heb ik 1 bakje ingedaan en dan de frambozen gehalveerd en tegen elkaar aan gelegd.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

12

Dankjewel voor het meedenken !!

Naast framboosjes wordt witte chocolademousse gebruikt.

Na het lezen van jullie reacties twijfel ik nog tussen 2 manieren.
1. Witte chocolademousse vermengen met enkele geprakte framboosjes en daarnaast her en der nog een paar wegleggen. 
2. Op de witte chocolademousse framboosjes leggen met een centimeter ruimte tussendoor.

Ik had aangeboden om bij de Sligro een zak diepvries framboosjes te halen maar het moeten verse zijn. Dus dat is geen optie.
Ook moet iedere laag persé dezelfde vulling hebben.

Nog bedankt voor het aangeven dat teveel zuur kan zijn. Was namelijk voornemens om door de botercrème iets van lemon gelei te mengen om het zoete van de witte chocolademousse en de Callebaut fondant af te zwakken.

Dat gaat goedkomen !!

13

Als echt iedere laag dezelfde vulling moet hebben zou ik idd een laag creme smeren met de frambozen er over verspreid.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart