1

Onderwerp: Kan ik deze nog vullen?

Vanmorgen heb ik weer eens geprobeerd biscuit te bakken. En (natuurlijk) is het weer mislukt :(. Dat wil zeggen het ziet er goed uit en het is wel gaar enzo, maar het is maar 3 centimeter hoog. Ik heb 300 gram Soezie biscuitmix, 3 eieren (M) en een eetlepel water gebruikt voor een springvorm van 24 cm. Waarschijnlijk te weinig?

Ik vraag me af of ik hem nog wel zou kunnen vullen (laagje citroenbavarois, laagje lemoncurd) of dat ik beter een andere -hogere- kan bakken.

2

Re: Kan ik deze nog vullen?

Je kunt hem toch een keer vullen??
Heb je toch nog een wat hogere taart.
Is mij ook al eens gebeurt en toen heb ik een wat dikkere vulling erin gedaan.

Groetjes Marlies.

3

Je kan hem gewoon gebruiken hoor, waarschijnlijk kan je hem dan inderdaad maar 1 keer vullen.
Ik gebruik voor 24cm trouwens mix op basis van 5 eieren.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

volgens mij heb je ook te weinig eieren gebruikt. De verpakking zegt voor 250g mix 4 eieren. Dus voor 300g mix zou ik 5 eieren gebruiken.

5

Petr@ schreef:

Vanmorgen heb ik weer eens geprobeerd biscuit te bakken. En (natuurlijk) is het weer mislukt :(. Dat wil zeggen het ziet er goed uit en het is wel gaar enzo, maar het is maar 3 centimeter hoog. Ik heb 300 gram Soezie biscuitmix, 3 eieren (M) en een eetlepel water gebruikt voor een springvorm van 24 cm. Waarschijnlijk te weinig?

Ik vraag me af of ik hem nog wel zou kunnen vullen (laagje citroenbavarois, laagje lemoncurd) of dat ik beter een andere -hogere- kan bakken.

Voor een springvorm van 24 cm zou ik 5 eieren gebruiken, 325 gram mix en 33 ml water!
10 minuutjes mixen met een krachtige mixer, dan kan het haast niet mislukken! Bakken op 180gr ong.

6

Ik ga hem gewoon 1 keer vullen (dat ik daar zelf gewoon niet opgekomen ben....:rolleyes:), lemoncurd kan ook altijd nog door de botercr

7 Laatst bewerkt door Marjolijn (14-02-2008 15:08)

Ik heb laatst ook 5 eieren gebruikt, maar mijn springvorm (zo'n heeele oude van mn moeder :P ) was geen 24cm! Weet niet hoeveel, denk rond de 20cm, en ik vond dat de perfecte hoogte (voor 1 laag vulling)

8

315 gr soezie + 5 eieren voor 26 cm wordt ie hoog zat hoor (wel 10 min flink doormixen!!), voor 2 lagen vulling ( met vulling is het taartje dan een cm of 10 hoog..)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

9

mij lijken het ook weinig eieren - bij de aveve mix is het 5 eieren voor 330 g

Als het geen blok beton is bak je er gewoon nog zo een en leg die op elkaar