Onderwerp: Help mijn taart glimt

ik ben een stapeltaart aan het maken maar nu wil ik de taart in lagen pakken en nu glimt en plakt mijn marsepein helemaal ik heb nu de onderse laag in de koelkast staan maar helpt dit en wat kan ik er tegen doen????

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

2

Re: Help mijn taart glimt

Dit weer is niet het ideale weer om taarten te maken ivm te veel vocht in de lucht waardoor de taart zijn vocht niet goed kwijt kan. Dan krijg je dus een glimmende taart. De koelkast niet te laag zetten waardoor het temperatuurverschil niet te groot is. De taart in een doos zetten in de koelkast, zodat de doos het vocht op kan nemen. Verder zou ik het ook niet echt weten.

Vorige keer had ik een taart die er 4 uur over heeft gedaan om op te drogen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik bc-vulling heb en ik de taart niet helemaal goed had verpakt (ik had geen plek meer in de koelkast en daarom de taart in een soort koeltas gedaan waarin koelelementen lagen. Maartoen de elementen gingen smelten, zeg maar, kon het vocht niet weg omdat ik de tas dicht gelaten had. Stom)

3

Ik heb vorige week bij een marsepein taart wat suikerklontjes IN de doos gelegd, die het vocht opnamen. Nérgens last van gehad, maar de fondanttaart waar ik dat niet deed (ff vergeten  :s) had dus wél last van 'zweten'.......

4

ff een ventilator erop zetten, dan is ie zo weer droog.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

@ppeltje schreef:

ff een ventilator erop zetten, dan is ie zo weer droog.  ;)

we hebben helaas geen ventilator kan een koude haardroger ook?

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!