1

Onderwerp: Spoedvraag fondant

Ik bewaar mijn fondant in een doos in de berging.
Omdat ik toch nog maar eens wou controleren of het er niet te warm is, had ik er een thermometer gezet.
Tot mijn grote verbazing is het er maar liefst 24,8 graden!
Ik vind het wel erg warm voor de fondant, en vroeg me dus af of je ook fondant in de koelkast kan bewaren, ongeveer 4 graden.

Alvast heel erg bedankt!

2

Re: Spoedvraag fondant

bij mij hetzelfde in de berging, maar in de koelkast kan je het niet bewaren omdat er dan hoe dan ook vocht bij komt (condens) en dan wordt het plakkerig en onbruikbaar.

3

Als dat toch je "koelste" plek is gewoon daar laten staan en goed luchtdicht inpakken!!!

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

4

Oke bedankt alletwee :)

Nog even een extra vraagje: Als je een taart hebt die al helemaal bekleed is met fondant ergens wilt bewaren, waar is dan een geschikte plek?

5 Laatst bewerkt door MirandaB (05-07-2012 21:32)

jyttevw schreef:

Oke bedankt alletwee :)

Nog even een extra vraagje: Als je een taart hebt die al helemaal bekleed is met fondant ergens wilt bewaren, waar is dan een geschikte plek?

Dat hangt van je vulling af. Sommige vullingen (zoals slagroom) moeten in de koelkast bewaard worden.
Maar met dit warme weer ik zou elke taart (ongeacht de vulling) in de koelkast bewaren. Voor het serveren uit de koelkast halen en op temperatuur laten komen. Het kan zijn dat je taart wat gaat "zweten" door het temp.verschil, maar dit droogt aan de lucht weer op.

6

Oké, bedankt! :)