Re: Houbaarheid taart en vulling
Ja haha inderdaad...Eerst alles in mijn hoofd maar even ordenen en plannen!
Thanks voor je tip!!! :-)
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Houbaarheid taart en vulling
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ja haha inderdaad...Eerst alles in mijn hoofd maar even ordenen en plannen!
Thanks voor je tip!!! :-)
Even flexibel: wat je hebt van de patidess en dan evt naar smaak nog wat jam erdoor. Hoef je niet meer op pad voor maar een potje.
Owja dat zou ik ook kunnen doen! Heb voor de zekerheid vriendlief nog gevraagd..Hij werkt in Veenendaal taartenshop bijna om de hoek bij hem...Alleen hij moest vandaag al wat ophalen voor me dus weet niet of hij er trek in heeft
Maar je kapsels heb je vandaag gebakken. Ik zou zeggen als je morgenavond kan afsmeren en vullen, dan zaterdag bekleden en decoreren dan kunnen de kapsels nu nog lekker een nachtje in de vries... zijn ze straks makkelijker te snijden en wat malser.
Op die manier hoef je zaterdagochtend alleen nog maar de lap fondant erover te doen en is je taart snachts lekker opgesteven. En heb je maar anderhalve dag tussen vullen en serveren. Blijft de taart lekker vers.
Hoi kaatjuh, sorry ik was even aan het mee lezen en wilde jou ook even wat vragen ik las dat jij dus je taart vult en afsmeert en hem dan in de koelkast laat staan en dan pas de volgende dag de lap marsepein of fondant erop doet. Ik heb hier nog nooit van gehoord maar is wel verdomde handIg als je weinig tijd hebt. MAAR blijft die afgesmeerde taart wel goed in de koeling, bedoel gaat de botercreme dan niet opdrogen en krijg je dan wel je lap er omheen of moet je dan weer een laag botercreme gebruiken? En zonder of met doos in de koeling?
Hoop dat je me dit wilt uitleggen;)
Liefs Ivy
Ik zie in die tv programma's ook steeds dat ze dagenlang bezig zijn met decoreren, waardoor die taarten dagenlang buiten de koeling staan. Wordt heel mooi, maar lijkt me niet echt lekker. De biscuit zal tegen die tijd wel beschuit zijn.
Zelf doe ik het ongeveer zo:
Enkele dagen tevoren: biscuit bakken, na afkoelen direct in de diepvries.
Twee dagen van te voren: vulling maken, 1:1 botercrème maken, fondant/marsepein verdelen en kleuren, begin maken met decoraties. Daarna alles in de koelkast.
Avond van te voren: biscuit uit de vriezer, tijdens het ontdooien decoraties verder maken. Dan biscuit snijden, vullen, afsmeren, bekleden en decoreren. En hop, alles weer in de koelkast.
Zo verdeel ik het werk en is het toch zo vers mogelijk.
kaatjuh schreef:Maar je kapsels heb je vandaag gebakken. Ik zou zeggen als je morgenavond kan afsmeren en vullen, dan zaterdag bekleden en decoreren dan kunnen de kapsels nu nog lekker een nachtje in de vries... zijn ze straks makkelijker te snijden en wat malser.
Op die manier hoef je zaterdagochtend alleen nog maar de lap fondant erover te doen en is je taart snachts lekker opgesteven. En heb je maar anderhalve dag tussen vullen en serveren. Blijft de taart lekker vers.
Hoi kaatjuh, sorry ik was even aan het mee lezen en wilde jou ook even wat vragen
ik las dat jij dus je taart vult en afsmeert en hem dan in de koelkast laat staan en dan pas de volgende dag de lap marsepein of fondant erop doet. Ik heb hier nog nooit van gehoord maar is wel verdomde handIg als je weinig tijd hebt. MAAR blijft die afgesmeerde taart wel goed in de koeling, bedoel gaat de botercreme dan niet opdrogen en krijg je dan wel je lap er omheen of moet je dan weer een laag botercreme gebruiken? En zonder of met doos in de koeling?
Hoop dat je me dit wilt uitleggen;)
Liefs Ivy
Als je de afgesmeerde taart de volgende dag uit de koelkast haalt komt de bc toch weer een heel klein op temperatuur en lukt bekleden prima. Ik doe het ook vaak bij mijn bruidstaarten en die zijn dan superstrak. Ik zet alles zonder doos in de koeling.
Ik zie in die tv programma's ook steeds dat ze dagenlang bezig zijn met decoreren, waardoor die taarten dagenlang buiten de koeling staan. Wordt heel mooi, maar lijkt me niet echt lekker. De biscuit zal tegen die tijd wel beschuit zijn.
In het buitenland werken ze voornamelijk met cake en wordt er (als er al wordt gevuld) vaak met buttercream icing gevuld. Daardoor kan alles prima buiten de koelkast.
Fruitcake is zelfs maandenlang houdbaar, daarom wordt die in Engeland vaak gebruikt voor de super bewerkelijke royal icing taarten.
Bovendien zie je in de tv programma's natuurlijk alleen bepaalde momenten. Tussendoor zouden ze die taarten dus best wel in de koeling kunnen hebben
door af te smeren met creme isoleer je de taart en droogd hij niet uit
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Houbaarheid taart en vulling