Onderwerp: Houbaarheid taart en vulling
Ik lees al een geruime taart mee op jullie heerlijke forum waar ik veel tips, trucs en ideeen afhaal voor mijn taartjes en cupcakes! :-)
Nu heb ik toch even een vraagje welke ik zo niet 1,2,3 kan vinden. Waarschijnlijk is dit onderwerp of vraag vast al eens behandeld. En daarnaast wilde ik graag jullie menig en advies.
Zondag moet ik een 3 laags stapeltaart leveren. Nu had ik in het boek van Peggy Porschen gelezen dat zij een week uitrekt voor bijv een stapel-bruidstaart.
Dag 1: decoraties maken, dag 2 bakken, dag 3 vullen en afsmeren, dag 4 bekleden met marsepein, dag 5 bekleden met fondant, dag 6 decoreren.
Omdat ik er ook cupcakejes bij moet leveren ben ik maandag en dinsdagavond begonnen met het maken van decoraties, woensdag heb ik mijn taarten gebakken en nu wil ik de dus vanavond (donderdag) vullen en afsmeren zodat ik ze vrijdag kan bekleden met fondant, zaterdag kan af decoreren en zondag kan leveren.
Nu zijn er toch wat vraagjes..
Het verzoek was aardbeiensmaak. Botercreme heb ik gisteren al gemaakt en op smaak gebracht. Ik heb heerlijke jam in huis gehaald maar nu hadden ze helaas geen Mona Mouse aardbeiensmaak in de supermarkt.
Dus probleem 1: Wat nu?
Ik heb voor de zekerheid framboos gekocht en de opkloppudding (saroma)aarbeiensmaak. Ik lees dat ik de opkloppudding aan kan/moet maken met slagroom.
Probleem 2: Maar hoelang blijft dat dan goed als ik vanavond mijn taarten wil vullen en afsmeren??? Of zal ik toch voor de framboosmouse gaan??
Hij word zondag pas aangesneden.....
Of heb ik mijn kapsels sowieso te vroeg gebakken. Ik heb ze nu in een zak gedaan....
Ik hoor graag jullie mening en tips!