1

Onderwerp: taartkarton alternatief?

Hey bakkers,

Ik zit met een tijdsnoodprobleem.. Ik heb geen tijd meer om naar de winkel te gaan, maar moet vanmiddag een taart maken.. een enkellaags, kleine 15 x15 vierkante taart.. Helaas heb ik geen taartkartonnen meer (voor onder de taart) en de vorige keer heb ik een taart gehad die instortte vanwege het ontbreken van een goede ondergrond..
Wie heeft de gouden huis-tuin-keuken tip voor een alternatief taartkarton? Zelf iets knutselen van normaal karton/papier met bakpapier i o d?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

2

Re: taartkarton alternatief?

heb je nog een taartdoos staan?
dan kan je die verknippen tot taartkarton

is wel wat zonde natuurlijk om een doos te verknippen maar in geval van nood is het soms niet anders

knutsel karton is niet voedselveilig

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

de deksel van een koekjestrommel? een bord?

Ik zing mijn eigen wijsje!

4

Dank je wel voor het advies.. nadeel is dat ik nog maar 1 taartdoos heb, en die is bedoeld voor deze taart..

Maar als ik normaal karton (is wel dikker) zou bekleden met bakpapier.. of gaat dat mis?

5

kweetniet of dat gaat schuiven

misschien bij de bakker in het dorp of de hema even iets vragen?

een denksel zou ik niet doen
ik had eens een koekiemonster bol taartje op een tupper deksel meegegeven ( omdat ik niets anders had)  en helaas nooit terug gekregen

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

ik wist niet of t voor jezelf zou zijn of voor anderen, maar voor anderen (verkoop) zou ik gewoon een taartkarton gaan halen...

7 Laatst bewerkt door Rchell (04-07-2012 11:59)

dat is het hele probleem..  daar heb ik de tijd dus echt niet voor.. Zit op mijn werk en kan niet eerder weg, zodoende mijn vraag naar een alternatief! Het moet idd iets zijn wat 'wegwerp' -baar is.. de taart is niet voor mezelf..

8

Wij bestellen op het werk covers voor het inbinden van stukken en daar zit onderin de doos altijd een perfect stuk karton hiervoor, dat pak ik in met inpakpapier en folie, veel mooier dan een taartkarton. Dus ergens een stuk karton vandaan scharrelen, veel dikker dan het karton van een taartdoos.

Ik heb er ook 1 van plexiglas die dus steeds weer gebruikt kan worden, die gebruik ik intern, bij familie etc.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

een vierkante plank/stuk hout inpakken met een leuk inpakpapiertje en dan folie erover?

10

heb je hout thuis?

Dan kan je van een dun houtplaatje een vierkant snijden iets groter dan de taart zelf, en natuurlijk met kadopapier beplakken en doorzichtige folie, en dan de taart erop leggen. Daaromheen weer folie zodat het er toch heel mooi uitziet.
Dit doe ik heel vaak

11

Aan taartkartonnen zitten geen stekkers hoor :nooo ;)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Marianne schreef:

ja... waarom eigenlijk niet...?!

:P

koekiemonster schreef:
Marianne schreef:

ja... waarom eigenlijk niet...?!

:P

:lol:  :lol:  :lol:

Heb je niet een plastic placemat dat je kunt gebruiken?

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

14

Een dik stuk karton met huishoudfolie eromheen gaat ook prima! (misschien voor het zicht er een laagje aluminiumfolie oid onder doen?) Succes!

15

Een dik stuk karton met huishoudfolie eromheen gaat ook prima! (misschien voor het zicht er een laagje aluminiumfolie oid onder doen?) Succes!

16

Huishoudfolie? Krijg je zo een stuk plastic in je taart...

Jacqueline

17

Misschien de piepschuimen  of kartonnen bodem van een
diepvriespizza ?

Mijn zus bewaart altijd de ( schone ! ! ! ! ) onderleggers voor me en in geval van nood en voor eigen gebruik neem ik deze wel eens ,
werkt prima !

18

ik zet al mijn taarten op een ingepakt plankje ziet er heel leuk uit en ideaal :lol:

19

Stuk karton van een doos oid. Inpakken met cadeau papier of aluminiumfolie en dan dat cellofaan dr overheen?