1

Onderwerp: Kokosmouse en nog andere vragen

Ik moet een taart maken met Kokosmouse, maar vriendin wil absoluut geen jam erbij of chocolade.

Wat - waar kan ik nog meer mee combineren??

En verder wil ze rand met kokos hebben OP marsepein (als taart bekleed is) nu vraag ik me af, waarmee kan ik de geraspte kokos beste mee plakken??

En kan ik geraspte kokos kleur geven met Wiltonkleurtjes of moet je speciaal ander kleurstof-gel voor hebben.

Sorry voor vele vragen maar het is voor mij eerste keer dat ik dit ga doen en maken.

Dank voor antwoord.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

2

Re: Kokosmouse en nog andere vragen

:(  niemand die me wil - kan helpen???

3

Of en hoe je kokos kan kleuren weet ik niet...misschien gewoon een beetje proberen? Het plakken van de kokos misschien met een randje eetbare lijm en dan goed en voorzichtig de kokos aandrukken zodat de lijm niet zichtbaar is. (Misschien een idee om het eerst op een proefstukje te proberen).
Zelf zou ik een tropische fruitmousse erbij doen, b.v. mangomousse. Chocolade en kokos vind ik ook een lekkere combi.

Hoop dat je hier wat aan hebt?

Succes!

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

4

Dank dat is begin.....

Ik ga ook proef maken donderdag want ze wil voor verjaardag in july grote taart bij mij bestellen,

Dus ga paar proefjes maken waaronder deze smaak.

5

Ik zou inderdaad de kokos combineren met  iets tropisch - ananas, mango, passievrucht o.i.d. - als chocolade niet mag.
En het plakken van de kokos op de buitenkant is bij marsepein makkelijk. Licht insmeren met water en dan wordt de marsepein vanzelf plakkerig en blijft de kokos er zo aanhangen.

Volgens mij kan je kokos gewoon kleuren met de wiltonkleurtjes, in een zakje met wat kleurstof en schudden maar. (Wordt wel eens beschreven bij de koekiemonstercupcakes)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

bedankt voor tip....dan hoef ik niet speciaal rijden naar taartwinkel voor eetbaarlijm als met water ook kan.

Ik ga morgen bakken en vrijdag bekleden en savonds afleveren....En zaterdagochtend word aangesneden als visite er is....Dus die gaat meebeoordelen.

Ik begin wel beetje knijpen maar relax zeg ik tegen mezelf dan komt vast goed

7

Kokos is ook heerlijk met bijv limoenmousse. Kokos kleur ik idd in een zakje met kleurstof. In mijn geval americolor. Succes!

8 Laatst bewerkt door VDL26 (04-07-2012 20:50)

Maak er een pina colata taart van! Dat is cocos met ananas, en als de taart niet kinder proof hoeft te zijn de taart temperen met witte rum :9

(hier een recept van het drankje: http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/d … -3504.html)

groetjes, Vivian

9

Allemaal bedankt voor tips. Ik ga ermee aan de slag. ik probeer foto plaatsen als klaar is