1

Onderwerp: gelatine of jellypudding

hoi allen,

ik ga zometeen mijn allereerste aardbeienvlaai proberen te bakken,

basisbiscuit, in 2 lagen snijden,1ste laag vanille pudding, en 2de laag een laagje jam

bovenop wou ik dan de aardbeien doen maar niet op droge cake.
dus nou stond ik in de winkel bij de gelatine blaadjes maar ik weet niet precies hoe ik dit moet gebruiken, er staat op: in warm water laten weken,dan uitvringen en dan verhitten op het vuur tot het een papje is, dit 2 uur in de koelkast zetten, en kan ik het dan zo op de taart smeren??

ook heb ik een pakje jelly pudding gekocht, dit is net als kook en kloppudding zeg maar, maar dan aardbeien jelly, kan ik dit ook gebruiken ??? dat ik dat op de taart smeer en  daar de aardbeitjes opleg??

hoe zouden jullie dit doen?

thanks!

Dromen komen niet zomaar uit, dromen moet je waarmaken!
<3 Jamie & Eline <3

2

Re: gelatine of jellypudding

eerlijk gezegd lijken beiden mij niet echt goede opties. Gelatine kan je niet echt smeren.... Moet je meteen dan gebruiken, maar lijkt me niet wat je wilt. Jelly pudding is lekker, maar niet als je een echte lekkere aardbeientaart wil maken. Het is ook echt erg nat en trekt denk ik heel erg in je biscuit. Het smaakt ook beetje chemisch vind ik.... Lekker voor een keer weg te lepelen als het warm is, maar niet voor op de taart.

Persoonlijk zou ik of een heel dun laagje van vulling nr 1 opstrijken en dan de aardbeien erop. Anders laagje slagroom( maar dan moet het in de koeling) of dun laagje banketbakkersroom.(kan je erg makkelijk zelf maken) Als je het af wil maken met een laagje (zoals er bij de bakker op de vruchtenschuitjes zit) dan kan je daar in de supermarkt Taartina van dr oetker voor kopen. Zo krijg je dat mooie glimlaagje over de aardbeien.

3

oke, die taartina, dat was dus wat ik zocht maar had dus die gelatine in gedachten! ik ga het op jou manier doen, laatje banketbakkersroom eronder,aardbeien erop en dan toefjes slagroom hier en daar... bedankt voor je tips!

die jelly pudding had ik net gemaakt,maar blijft idd heel waterachtig! de gootsteen in dus :D thanks!

Dromen komen niet zomaar uit, dromen moet je waarmaken!
<3 Jamie & Eline <3

4

veel succes, wordt vast erg lekker!!!!!

5

sharon20 schreef:

die jelly pudding had ik net gemaakt,maar blijft idd heel waterachtig! de gootsteen in dus :D thanks!

Goed naspoelen met kokend water!! Als het afkoelt wordt het nl heel stevig en dan zit je afvoer dus dicht... :s

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Behoorlijk stom om zoiets door de gootsteen te spoelen... Hoop dat je geen verstopping krijgt...

7

Ga je nu een vlaai of een taart maken ?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591