1

Onderwerp: Scheef stapelen?

Hallo,
Ik ga voor het eerst een taart maken die scheef gestapeld is. Ik bedoel dan niet de topsy turvy, maar een taart die over de rand heen gaat.
Ik vroeg mij af af welke cakeboards daar tussen moeten. Zijn de enkel dikke cakeboards daar goed genoeg voor, of heb ik de dubbeldikke nodig. Ik vind deze namelijk minder mooi, omdat je dan die dikke rand ziet.
Ik zag op een filmpje dat als je een punt aan een houten dowel slijpt, dat je hem dan door je cakeboard heen kan prikken. Gaat dat echt zo makkelijk of moet ik toch van tevoren gaatjes erin boren. Het lijkt me namelijk niet zo makkelijk om te bepalen waar het gaatje dan precies moet komen als je scheef stapelt.
Ik hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven.

Alvast bedankt.

Re: Scheef stapelen?

Ik hoop dat er iemand is die een antwoord heeft op mijn vraag, want ik wil deze week de benodigde spullen gaan bestellen en ik weet niet goed wat ik nodig heb.

Hoi Petra,

Ik heb dit 1 keer gedaan, zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=157773

Ik heb toen de normale cakeboards (3mm) gebruikt. Dus geen kartonnetjes of drums gewoon boards.

Ik heb er geen lange dowel door gedaan, dit was niet nodig.
Het is wel zo dat ik de taart op locatie opgebouwd heb.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, succes!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

Hier heb ik zeker wat aan aan. Dank je wel. De taart die ik ga maken wordt bij mij thuis opgehaald en bestaat uit drie lagen. Ik kan hem dus niet op locatie opbouwen. denk je dat er dan wel een lange dowel doorheen moet?

Ik doe dat eigenlijk nooit bij mijn taarten.
Ik doe wel altijd wat icing of pipingel tussen de lagen zodat ze niet gaan schuiven.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

Ok! Kan dat ook met botercreme?

Nee, dat plakt niet genoeg.

Gr. Lies(beth)

8 Laatst bewerkt door Carien (04-07-2012 09:31)

vwb die lange dowel... denk dat het eraan ligt hoeveer je over de rand gaat. Die van Taarterataaa...! (moeilijke naam zeg ;) ) gaat niet zo heel ver uit het midden erover, dus staat ook stevig. Ga je verder uit het midden, zou ik het zeker wel doen en dan wel gaten van tevoren maken. Dat er zo doorheen prikken... dat lukt nie hoor :nooo (of je taart is uit fatsoen :s ).
Dan moet je geen boards gebruiken maar van die soort van piepschuimplaten (weet effe de naam niet meer :grr:  :o ), die koop je bij hobbywinkels ed. Daar gaat een aangepunte dowel wel doorheen.

Je kunt van tevoren uitproberen door bakblikken te stapelen en dan gaten in je board boren op de juiste plekken. Aangepunte dowel in je drum vasttimmeren en dan de taarten eroverheen laten zakken (dowel dus aan 2 kanten aanpunten). Zachtjes aan, rustig rustig, maar dat gaat prima :Y  Lijkt eng, maar heb het nu een paar keer gedaan (ivm vervoer idd) en het gaat  :thumb:
Hoef je dus niet te gokken waar je gat zou zitten ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

vwb die lange dowel... denk dat het eraan ligt hoeveer je over de rand gaat. Die van Taarterataaa...! (moeilijke naam zeg ;) ) gaat niet zo heel ver uit het midden erover, dus staat ook stevig. Ga je verder uit het midden, zou ik het zeker wel doen en dan wel gaten van tevoren maken. Dat er zo doorheen prikken... dat lukt nie hoor :nooo (of je taart is uit fatsoen :s ).
Dan moet je geen boards gebruiken maar van die soort van piepschuimplaten (weet effe de naam niet meer :grr:  :o ), die koop je bij hobbywinkels ed. Daar gaat een aangepunte dowel wel doorheen.

Je kunt van tevoren uitproberen door bakblikken te stapelen en dan gaten in je board boren op de juiste plekken. Aangepunte dowel in je drum vasttimmeren en dan de taarten eroverheen laten zakken (dowel dus aan 2 kanten aanpunten). Zachtjes aan, rustig rustig, maar dat gaat prima :Y  Lijkt eng, maar heb het nu een paar keer gedaan (ivm vervoer idd) en het gaat  :thumb:
Hoef je dus niet te gokken waar je gat zou zitten ;)

Goede tip!
Ennuh... ja mag ook gewoon Lies zeggen hoor.  ;)

Gr. Lies(beth)

10

oeh, goede tip!, da's wel veeeeel makkelijker :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Bedankt carien. Ik voel gelijk veel zekerder. Ik zag er erg tegenop om hieraan te beginnen, maar ik weet nu zeker dat het gaat lukken. Moet ik de cakedrum ook nog voorboren of kan ik de dowel er rechtstreeks intimmeren?
:thumb: